autor: Dorota Drużko
Premierowa wersja Fallouta 3 bez narzędzi dla moderów
W serwisie VGChartz pojawiło się zestawienie najlepiej sprzedających się gier w tygodniu 23-29 sierpnia na Xbox Live Arcade. Prawdziwym hitem okazuje się bijatyka Castle Crashers autorstwa studia Behemoth - w ciągu zaledwie dwóch dni od premiery (27 sierpnia) została pobrana już ponad 78 tysięcy razy i przyniosła przychód rzędu 1,1 miliona USD.
W serwisie Joystiq pojawił się wywiad z producentem wykonawczym Bethesdy, Toddem Howardem, przeprowadzony podczas tegorocznej imprezy Penny Arcade Expo. Niestety okazuje się, że w przeciwieństwie do innego dzieła firmy - Obliviona, premierowa wersja Fallouta 3 nie będzie zawierała zestawu narządzi do tworzenia modów. Howard wyjaśnił, że zespół pracujący nad tym tytułem i tak ma już pełne ręce roboty, więc konieczność przygotowania dodatkowego programu, będącego oczywiście łatwym w obsłudze i kompatybilnego z grą, jest w tym momencie zbyt przytłaczającym wyzwaniem.
Jest jednak szansa, że narzędzia zostaną udostępnione już po premierze samej gry, w końcu w przypadku Obliviona tworzone przez fanów zawartości spotkały się z dużym zainteresowaniem graczy i znacznie wydłużyły jego żywotność. Zresztą Todd powiedział też, że twórcy chcieliby umożliwić użytkownikom przygotowywanie modów. Fallout 3 powinien ukazać się pod koniec października na pecetach oraz konsolach Xbox 360 i PS3, polskim wydawcą została firma Cenega Poland.