Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2020, 09:41

autor: Adrian Werner

Premiera Microsoft Flight Simulator

Na rynku zadebiutowała gra Microsoft Flight Simulator. Nie obyło się bez problemów technicznych i nie zabrakło również zabawnych sytuacji. Premiera produkcji spowodowała bowiem imponujący wzrost liczby użytkowników Windowsa w maleńkiej Republice Kiribati.

Premiera Microsoft Flight Simulator - ilustracja #1
Gra na razie dostępna jest tylko na PC.

Nadszedł wreszcie dzień, na który od dawna czekali miłośnicy symulatorów lotu. Na rynku zadebiutowała gra Microsoft Flight Simulator, czyli najnowsza odsłona klasycznego cyklu. Produkcja dostępna jest wyłącznie na PC i można ją kupić zarówno na Steamie, jak i w serwisie Microsoft Store. Pierwsze recenzje są bardzo pozytywne i wydaje się, że tytuł spełnia nadzieje fanów serii.

Standardowa wersja gry kosztuje 259 złotych. Dostępne są także dwa wydania specjalne – Deluxe (339 zł) oraz Premium Deluxe (519 zł), oferujące dodatkowe samoloty oraz porty lotnicze. Warto wspomnieć, że produkcja dostępna jest także w ramach abonamentu Game Pass.

Twórcy mają w planach również wydanie na Xboksa Ona, ale ono ukaże się w późniejszym terminie.

Wysyp graczy z Kiribati

Z debiutem Microsoft Flight Simulator związana jest zabawna sytuacja, z której dobry ubaw ma obecnie społeczność fanowska. Najwcześniej w grę mogli zagrać mieszkańcy Republiki Kiribati, czyli małego wyspiarskiego państwa, liczącego raptem 115 tys. mieszkańców. Wielu fanów cyklu, nie mogąc doczekać się premiery, zmieniło swoje IP na ten właśnie region.

Fani proszą teraz o to, aby dla upamiętnienia tego wydarzenia do gry trafiła skórka lokalnego narodowego przewoźnika, czyli Air Kiribati.

Problemy z ekranem ładowania i inne błędy

Microsoft Flight Simulator to skomplikowana technologicznie gra, która robi spory użytek z funkcji sieciowych, więc nie jest specjalnym zaskoczeniem, że premierze towarzyszyły problemy techniczne. Niektórzy gracze narzekają np. na niekończące się ekrany ładowania. Wynika to z tego, że klient zawiesza pobieranie danych. Zrestartowanie komputera wydaje się pomagać w takich sytuacjach.

Sporo osób doświadcza również niskich prędkości pobierania danych. W takich sytuacjach Microsoft rekomenduje uruchomienie Wiersza polecenia jako Administrator i wpisanie komendy „netsh int tcp set global autotuninglevel=normal”. Firma opublikowała również FAQ z poradami, jak radzić sobie przy zawieszaniu się gry oraz różnych innych błędach.

Przy okazji premiery nowe sterowniki, zoptymalizowane pod kątem Microsoft Flight Simulator, opublikowały firmy Nvidia (Game Ready Drivers 452.06) oraz AMD (Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.8.2.).

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej