autor: Łukasz Szliselman
Premiera Halo: Spartan Strike przesunięta na początek 2015 roku
Studio 343Industries zdecydowało się przełożyć datę premiery strzelaniny Halo: Spartan Strike na początek 2015 roku. Przyczyną są przedłużające się problemy techniczne w grach z zestawu Halo: The Master Chief Collection, których rozwiązanie obecnie jest dla dewelopera sprawą priorytetową.
Na oficjalnym blogu serii Halo zamieszczono informację o opóźnieniu premiery Halo: Spartan Strike. Izometryczna strzelanina, stanowiaca kontynuację spin-offa cyklu, ukaże się w bliżej nieokreślonym terminie na początku 2015 roku, a nie, jak planowano, 12 grudnia roku bieżącego. Powodem obsuwy są problemy techniczne w grach w wydanym niedawno zestawie Halo: The Master Chief Collection. Twórcy postanowili skupić się w całości naprawie wadliwego systemu matchmakingu i innych bolączek technicznych, wobec czego dokończenie prac nad nową produkcją odeszło na dalszy plan. Halo: Spartan Strike jest tytułem tworzonym przede wszystki z myślą o ekranach dotykowych, zmierzajacym na komputery osobiste oraz urządzenia mobilne z systemem Windows Phone. Deweloperzy ze studia 343Industries obiecują podzielić się nowymi informacjami o grze na początku przyszłego roku.
W ten weekend pojawił się nowy patch do Halo: The Master Chief Collection. Wprowadza on pewne poprawki w kwestii stabilności produkcji, systemu matchmakingu, osiągnięć, itp. Listę zmian opublikowano w tym miejscu. Kolekcja gier z Master Chiefem w roli głównej trafiła na rynek 11 listopada 2014 roku (w Polsce 14 listopada) wyłącznie na Xboksie One, zdobywając przychylne oceny prasy.