Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 września 2010, 10:08

autor: Jakub Wencel

Premiera Halo: Reach

Dzisiaj, 14 września 2010, ma miejsce premiera długo oczekiwanego prequela serii Halo z podtytułem Reach. To ostatnia, przeznaczona wyłącznie na Xboksa 360, część serii autorstwa Bungie, czyli studia, które stworzyło cały cykl.

Dzisiaj, 14 września 2010, ma miejsce premiera długo oczekiwanego prequela serii Halo z podtytułem Reach. To ostatnia, przeznaczona wyłącznie na Xboksa 360, część serii autorstwa Bungie, czyli studia, które stworzyło cały cykl. Choć nie wcielamy się w niej w Master Chefa, głównego herosa serii, a w zupełnie nową postać to – zdaniem dewelopera – tytuł opowiadając historię chronologicznie najwcześniejszą ma być idealnym pożegnaniem ekipy z fanami przed tym, jak produkcją gier pod tym szyldem już całkowicie zajmie się 343 Industries.

Halo: Reach jest już najprawdopodobniej ostatnią grą z cyklu, której produkcją zajęło się Bungie. Firma oddzieliła się od Microsoftu niedługo po premierze Halo 3, pozostawiając jednak prawa do serii w rękach giganta z Redmond. Stworzył więc on 343 Industries, czyli specjalny wydział, mający zajmować się rozwojem marki.

Premiera Halo: Reach - ilustracja #1

Podobnie jak poprzednie części, Halo: Reach jest dynamiczną strzelaniną w konwencji science-fiction. Fabuła przenosi nas na planetę Reach, która stoi w obliczu zagłady ze strony rasy obcych zwanych Covenant. Do walki z najeźdźcami staje straceńczy oddział Noble Team, w którego skład wchodzą głównie Spartanie trzeciej generacji, w tym i nasza postać. W bitwach pomagają nam towarzysze broni – dowódca Carter-259, jego zastępczyni Kat-320, specjalista od broni ciężkich Jorge-052, tajemniczy Emile-239 i snajper Jun-266.

Jak można wywnioskować z naszej recenzji, jest to pożegnanie jak najbardziej udane i Bungie w świetny sposób zamyka swój rozdział w historii cyklu Halo, którego sukces z kolejnymi częściami stawał się coraz bardziej spektakularny, a sprzedaż gier pod tym szyldem biła rekordy popularności.

Premiera gry odbywa się równocześnie w Stanach Zjednoczonych i w Europie, nie wyłączając Polski. W Londynie wydarzenie świętowano przygotowując osobliwe przedstawienie – mężczyzna w pełnym ekwipunku żołnierza Noble Team i wyposażony w prawdziwy jetpack na oczach gapiów obleciał dookoła Trafalgar Square.

Sama gra pojawiła się na półkach sklepowych aż w trzech edycjach. Są to kolejno: standardowa, limitowana i legendarna. Pierwsza z nich to standardowe pudełko z grą. Dużo ciekawiej prezentuje się druga – oprócz takiego gadżetu jak naszywka Noble Team i dodatkowej zbroi w trybie multiplayer, otrzymujemy zestaw dokumentów ze świata gry (między innymi dziennik z pola bitwy), które mają nas wprowadzić w świat konfliktu na Reach. Kupując grę w wersji legendarnej otrzymujemy całą zawartość edycji poprzednich plus zestaw figurek postaci z gry i jeszcze jeden pancerz do wykorzystania w rozgrywce sieciowej. Ceny wszystkich zestawów to w USA kolejno 59,99, 79,99 i 149,99 dolarów. Wszystkie powyższe wydania gry dostępne są w Polsce za kolejno 169,90, 199,90 i 399,90 złotych w oryginalnej, angielskiej wersji językowej. Dla graczy, którzy nie tylko zaczynają swoją przygodę z Halo: Reach, ale także z Xboksem 360, polski wydawca gry – rodzimy oddział firmy Microsoft – przygotował specjalny zestaw zawierający najnowszą produkcję Bungie i samą konsolę, wyceniony na 1349,99 złotych.

Premiera Halo: Reach - ilustracja #2

KONKURSY HALO: REACH

GRY-OnLine przygotowało z okazji premiery Halo: Reach aż dwa konkursy - na Facebooku możecie wygrać bluzę z logiem produkcji, a na stronie Serwisu Informacyjnego po odpowiedzeniu na kilka pytań do zdobycia jest konsola Xbox 360 z grą i specjalne torby od firmy Microsoft.

Oto najciekawsze materiały na temat Halo: Reach na łamach GRY-OnLine: