autor: Michał Orlikowski
Premiera Divinity: Grzech Pierworodny przesunięta o kilka miesięcy
Klasyczny cRPG pojawi się kilka miesięcy później, niż zakładali początkowo jego twórcy. Przesunięcie premiery z listopada na luty przyszłego roku podyktowane jest chęcią dopieszczenia produktu końcowego.
Studio Larian z pewnością ma powody do radości. Jak informowaliśmy w kwietniu – zbiórka na Kickstarterze zapewniła mu blisko milion dolarów. Co więcej, wydany w zeszłym miesiącu Divinity: Dragon Commander przynosi twórcom dodatkowe fundusze. Przy tak stabilnym i odpowiednio dużym zapleczu finansowym producent podjął decyzję o kilkumiesięcznym odsunięciu premiery Divinity: Grzech Pierworodny.
”Podjęliśmy taką, a nie inną decyzję, bo pragniemy wydać grę w postaci takiej, by mogła przekonać do siebie nawet największych sceptyków. Wydanie w dzisiejszych czasach solidnego tytułu cRPG to ogromna renoma nie tylko dla nas samych, ale też dla całego studia” – tłumaczy Swen Vincke, założyciel Larian Studios.
Mający ukazać się pierwotnie w listopadzie Divinity: Grzech Pierworodny zostaje tym samym przełożony na ostatnie dni lutego. Najbardziej prawdopodobna data to 28 lutego 2014 roku. Trafi wyłącznie na komputery osobiste.
Grzech Pierworodny to powrót do korzeni gatunku cRPG – zarówno w prezentacji wizualnej, jak i mechanice rozgrywki. Turowy system walki, ukazany z rzutu izometrycznego, zostanie podparty najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, między innymi nowoczesną oprawą graficzną i zaawansowaną fizyką obiektów. Gracze otrzymają dodatkowo potężne, lecz proste w obsłudze, narzędzia moderskie, które powinny znacznie przedłużyć żywotność tytułu.