autor: Michał Kułakowski
Precinct – duchowy następca Police Quest na Kickstarterze
W serwisie Kickstarter rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na nową policyjną przygodówkę Precinct, która będzie duchowym następca serii Police Quest. Twórcami tytułu są osoby odpowiedzialne za produkcję pierwszych odsłon tego legendarnego cyklu.
Ostatnie dwa lata są złotym okresem dla osób tęskniących za starymi markami i grami, które święciły triumfy w latach 80 i 90. Dzięki serwisowi Kickstarter wiele z nich w ten czy inny sposób powraca do życia. Tak też może stać się z legendarną serią przygodówek Police Quest, stworzonych przez nieistniejące już od wielu lat studio Sierra, które było jednym z pionierów gatunku. Przedstawiony dziś projekt gry Precinct ma być duchowym następcą Police Quest, zawierającym najważniejsze elementy rozgrywki oryginału oraz posiadającym nowoczesną trójwymiarową oprawę graficzną. Na jego czele stanął Jim Walls, a więc jeden z najważniejszych projektantów pierwszych trzech odsłon serii, a także część załogi Sierry. O planach Wallsa informowaliśmy już w lutym, wówczas deweloper nie przedstawił jednak żadnych konkretnych informacji na temat planowanego tytułu.
W Precinct wcielimy się w oficera Maxwella Jonesa, rozpoczynającego karierę policyjną w fikcyjnym kalifornijskim Fraser Canyon. Miasto boryka się z wysoką przestępczością oraz korupcją na wszystkich szczeblach władzy. W trakcie rozgrywki będziemy stopniowo awansować, przeprowadzając śledztwa, aresztując podejrzanych i biorąc udział w autentycznych policyjnych procedurach. Akcję obserwować mamy z perspektywy pierwszej osoby, poruszając się po trójwymiarowym świecie. Wszelkie decyzje i działania podejmujemy natomiast dzięki menu kontekstowemu umieszczonemu po prawej stronie ekranu. Za jego pomocą zdecydujemy na przykład w jaki sposób zatrzymać podejrzanego czy postąpić w innych niebezpiecznych sytuacjach.
Twórcy planują zebrać pół miliona dolarów. Premiera Precint ma nastąpić w czerwcu przyszłego roku. Jej docelową platformą są komputery PC, ale w przypadku zebrania większych sum pieniędzy autorzy planują porty konsolowe oraz mobilne. Po przekroczeniu bariery 700 tysięcy dostaniemy wersję na Linuksa, natomiast przy 800 tysiącach także na PlayStation 3, Xboksa 360, iOS-a oraz Androida. Cyfrową kopię gry otrzymamy wpłacając 30 dolarów.
Warto przy okazji przybliżyć postać Jim Wallsa, który zanim stał się deweloperem był zwykłym oficerem w kalifornijskiej drogówce. W 1986 roku przeszedł na emeryturę po tym jak został ciężko ranny podczas strzelaniny. Niedługo potem przez przypadek spotkał szefa firmy Sierra Kena Williamsa, który zaproponował mu stworzenie serii przygodówek policyjnych. Pierwsza z nich, czyli Police Quest: In Pursuit of the Death Angel ukazała się w 1987 r. Walls zaprojektował również kolejne dwie odsłony cyklu, czyli Police Quest II: The Vengeance i Police Quest III: The Kindred. Opracował również grę Codename: ICEMAN. Po opuszczeniu szeregów Sierry stworzył jeszcze wspólnie ze studiem Tsunami Games policyjną przygodówkę Blue Force, a następnie spróbował sił również w innych gatunkach, co zaowocowało takimi tytułami jak Pirates: The Legend of Black Kat czy Earth & Beyond.