autor: Bartosz Woldański
Prawie połowa sprzedanych gier na PlayStation Vita pochodzi z cyfrowej dystrybucji
Koncern Sony, podczas dzisiejszego spotkania za zamkniętymi drzwiami w studiu Sony Santa Monica w Kalifornii, ujawnił najnowsze statystyki dotyczące sprzedaży gier na konsolę przenośną PlayStation Vita. Dowiedzieliśmy się przede wszystkim, ile procent tytułów dostępnych na to urządzenie pochodzi ze sklepu cyfrowej dystrybucji.
Jak wynika ze słów przedstawiciela firmy Sony, gry sprzedawane drogą elektroniczną stanowią 48% łącznej sprzedaży tytułów przeznaczonych na konsolę przenośną PlayStation Vita. To jest kolejny przykład na to, że produkcje dystrybuowane w taki sposób cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem na wielu różnych platformach sprzętowych. Dowiedzieliśmy się ponadto, że w sumie gier na PlayStation Vita jest prawie tysiąc, chociaż, co warto zaznaczyć, wliczono również cyfrowe wersje tytułów z PSP i PSone.
Sony podczas zakończonego spotkania dla prasy w Kalifornii ujawniło również, że jedna trzecia dotychczasowych posiadaczy PlayStation Vita nabyła również wydaną w ubiegłym roku konsolę PlayStation 4. Przedstawiciel firmy nie podał żadnych dokładnych liczb, ale zdradził za to, że 250 tysięcy użytkowników pokusiło się o przetestowanie opcji Remote Play pozwalającej na strumieniowanie gier ze stacjonarnego urządzenia na „mały ekran”. Największym powodzeniem cieszyły się takie tytuły, jak Assassin’s Creed IV: Black Flag, NBA 2K14 i Don’t Starve.
Mimo że kieszonkowy sprzęt japońskiego koncernu radzi sobie średnio na rynku, czego przyczynę upatruje się w smartfonach, na których pojawia się coraz więcej rozbudowanych gier, to Sony nie zamierza rezygnować z regularnego wydawania produkcji na swoje urządzenie przenośne. Tym bardziej, że niedawno w Wielkiej Brytanii uruchomiono sprzedaż PlayStation Vita Slim, które wcześniej zadebiutowało w Japonii, a teraz zmierza do USA. Wciąż jednak czekamy na ewentualne szczegóły dotyczące premiery nowej wersji konsoli w Polsce.