Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 września 2022, 12:01

Musiał opuścić dom rodzinny, bo tworzy niewygodną dla Rosjan grę

Jeden z twórców antywojennej gry Torn Away rozstał się z rodzicami, którzy najwyraźniej nie podzielają jego poglądów.

Tworzenie gier nie jest prostą sprawą. Zwłaszcza gdy jesteśmy rosyjskim deweloperem, który zmuszony był… wyprowadzić się od rodziców z powodu konfliktu poglądów.

Uzytkownik Reddita o pseudonimie marshywoodlands pracuje w studiu perelesoq. Jak na ironię, debiutanckie dzieło zespołu nosi tytuł Torn Away. To produkcja opowiadająca historię na motywach dziecięcych pamiętników z czasów II wojny światowej, a główna bohaterka – dziesięcioletnia Asya – traci dom i trafia do obozu pracy. Dziewczyna szybko ucieka oprawcom, ale będzie musiała pokonać wiele przeszkód, przemierzając świat spustoszony przez wojenną zawieruchę.

Opis Torn Away daje jasno do zrozumienia, że mamy do czynienia z grą antywojenną. Tymczasem rodzice użytkownika marshywoodlands są „dobrymi ludźmi”, lecz – o czym internauta wspominał już wcześniej – także „militarystami”. Nie rozwinął tematu, możemy więc tylko zgadywać, jak dokładnie potoczyły się wydarzenia.

Spora części społeczności Reddita miała dla marshywoodlands wiele ciepłych słów (także z Ukrainy). Jednakże wątek został zamknięty przez moderatorów z powodu „napływu pogróżek i szykan” pod adresem internauty ze strony „rosyjskich propagandystów”.

Musiał opuścić dom rodzinny, bo tworzy niewygodną dla Rosjan grę - ilustracja #1
Tworzenie antywojennej gry w Rosji walczącej z Ukrainą – co może pójść nie tak?

Co bardziej cyniczni internauci mogą stwierdzić, że to bardzo skuteczny sposób na wypromowanie małej niezależnej produkcji, która dotychczas nie przyciągnęła uwagi potencjalnych nabywców. Niemniej, jeśli sama gra się wybroni, trudno robić z tego zarzut twórcom.

Torn Away nie ma jeszcze ustalonej daty premiery.

Torn Away otrzymało już wersję demo, aczkolwiek ta była dostępna rok temu tylko przez ograniczony czas. Od tego momentu twórcy nieco zmienili klimat produkcji. Demo było, jak to opisał deweloper, ponure i „straszne, ale nie w sposób dający frajdę, jak ma to miejsce w survival horrorach”.

Ostatecznie produkcja będzie miała więcej „kontrastu”, mieszając przygnębienie ze wzruszeniem, co – jak wywnioskował zespół perelesoq po testach nowej wersji – wzbudzi silniejsze emocje u graczy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej