Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2005, 09:02

Prace nad Half-Life 2 w wersji na konsolę Xbox wreszcie zakończone

Wygląda na to, że posiadacze konsoli Xbox doczekają się wreszcie na swoją wersję popularnej, pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Half-Life 2. Firma Valve Software poinformowała wczoraj, że program osiągnął już „złoty” status i znalazł się w tłoczni. Gra zadebiutuje na rynku 15 listopada bieżącego rok, czyli w rok (bez jednego dnia) po premierze PeCetowej edycji.

Wygląda na to, że posiadacze konsoli Xbox doczekają się wreszcie na swoją wersję popularnej, pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Half-Life 2. Firma Valve Software poinformowała wczoraj, że program osiągnął już „złoty” status i znalazł się w tłoczni. Gra zadebiutuje na rynku 15 listopada bieżącego rok, czyli w rok (bez jednego dnia) po premierze PeCetowej edycji.

Prace nad Half-Life 2 w wersji na konsolę Xbox wreszcie zakończone - ilustracja #1

Half-Life 2 to sequel wyśmienitej gry akcji/FPP z 1998 roku. Za jego stworzenie odpowiada ten sam producent, co w przypadku części pierwszej, tj. zespół Valve Software, zaś w pracach nad scenariuszem brał udział Marc Laidlaw, człowiek któremu w głównej mierze zawdzięczamy oryginalną fabułę jedynki. Akcja tej części rozgrywa się niedługo po wydarzeniach, w których uczestniczyliśmy poprzednio i umiejscowiona jest w fikcyjnym mieście City 17 położonym gdzieś we Wschodniej Europie. Miasto to zostało najechane przez hordy najróżniejszych, pozaziemskich potworów i obcych. Gracz ponownie wciela się w postać Gordona Freemana (bohatera oryginalnego Half-Life’a teraz pracującego dla sekretnej rządowej agencji - przełożonym Freemana jest G-Man), a jego zadaniem jest przeciwstawnie się agresorom.

Więcej informacji na temat Half-Life 2 znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej