autor: Paweł Woźniak
Poznaliśmy szczegóły systemu rankingowego w Teamfight Tactics
Na forum League of Legends pojawił się obszerny wpis głównego producenta gry, Richarda Henkela, dotyczący planowanych zmian w TFT. Dowiedzieliśmy się, jak będzie wyglądać pierwszy sezon oraz system rankingowy, poznaliśmy również plany twórców dotyczące losowości przedmiotów oraz statystyk bohaterów.
System rankingowy oraz sezony
Sporą dawką informacji o planach dotyczących Teamfight Tactics podzielił się na forum gry główny producent, Richard Henkel. Najciekawsza wiadomość dotyczy formatu sezonów oraz systemu rankingowego w grze. Najprawdopodobniej zastosowanie znajdzie rozwiązanie znane z League of Legends – najniższą dywizją będzie Żelazo, a najlepsi gracze będą walczyć o miejsce w kręgu Pretendenta. Warto wiedzieć, że już zajęcie miejsca w czołowej czwórce zapewni nam punkty i pozwoli na wspinanie się w rankingu. Jeśli zaś chodzi o sezony, to Riot zapowiedział, że pierwszy z nich będzie nazwany Beta Sezonem i rozpocznie się wraz z nadejściem najnowszego patcha, a potrwa około trzy miesiące. Po jego zakończeniu twórcy chcą wypuścić kompletnie nowy zestaw bohaterów, który ma wprowadzić do rozgrywki sporo świeżości.
Chcecie być na bieżąco ze wszystkimi newsami o Teamfight Tactics? Poznać innych graczy? Znaleźć pomoc? Wpadnijcie na naszą grupę Teamfight Tactics Polska albo śledźcie fanpage.
Żeby jak najlepiej przygotować się do nadchodzącego sezonu zajrzyjcie do naszego poradnika. Tam poznacie mechaniki rządzące grą oraz dowiecie się, jakie są najlepsze kompozycje w grze.
Kilka dni temu poznaliśmy też nowego bohatera, który trafi do Teamfight Tactics wraz z najnowszym patchem. Będzie to Twisted Fate, a główny producent gry potwierdził, że postać będzie miała synergię z piratami oraz czarodziejami. Jego umiejętnością jest Pick a Card, która polega na tym, że bohater rzuca jedną z trzech kart, która albo ogłusza przecwinika, albo przywraca manę, albo zadaje obrażenia. Richard Henkel dodał również, że niedługo w grze pojawi się jedna z nowych frakcji.
Planowane zmiany w rozgrywce
Oprócz omówienia systemu rankingowego twórcy postanowili odnieść się do najczęstszych problemów, na które zwrócili uwagę fani. Pierwszym z nich jest za duża losowość dotycząca przedmiotów. Głównie chodzi o sytuację, gdy gracz nie otrzymuje żadnego przedmiotu z początkowych rund, a przeciwnik dostaje ich cztery czy nawet pięć. Daje to ogromną przewagę we wczesnych fazach gry i zależy tylko od szczęścia. Riot Games zapewniło, że pracuje nad tym problemem i chce sprawić, żeby więcej przedmiotów było zagwarantowanych dla każdego z graczy. Oprócz tego rozważa możliwość uzyskiwania doświadczenia, bohatera lub złota z początkowych walk PvE, a w ostatniej potyczce podczas pierwszej rundy planuje zamiast minionów wprowadzić Grompy, znane lepiej graczom League of Legends. Zmiany te mają nadejść wraz z następnym patchem, czyli za około 2 tygodnie.
Kolejną omawianą rzeczą są statystyki bohaterów oraz wprowadzenie takich rzeczy jak pomiar obrażeń. Riot Games zagwarantowało, że to wszystko jest już w planach i wkrótce pojawi się w grze. Będziemy mogli zobaczyć dokładne statystyki naszych postaci, takie jak obrażenia, pancerz czy odporność na magię.
Oprócz tego pojawią się dokładniejsze informacje dotyczące wygranych pod rząd oraz ilości złota, które dzięki temu zyskamy. Wszystko to również ma się pojawić wraz z następnym patchem.
Ostatnią rzeczą omówioną przez Richarda Henkela jest brak jakichkolwiek nagród przyznawanych za granie w Teamfight Tactics. Na szczęście ten problem zostało rozwiązany kilka dni temu, kiedy to w grze pojawiła się specjalna zakładka z misjami oraz nagrodami dotyczącymi najnowszego trybu, o której pisaliśmy tutaj. Teraz granie w TFT powinno sprawiać jeszcze więcej przyjemności.
Na ten moment to wszystko co przedstawili nam twórcy, ale pamiętajcie, że gra wciąż jest w otwartej becie. Wszystkie błędy oraz problemy należy zgłaszać, tak aby wraz z rozpoczęciem pierwszego sezonu rankingowego rozgrywka była na jak najwyższym poziomie.