Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 maja 2005, 14:56

autor: Maciej Myrcha

Poziom do Half-Life 2, Lost Coast, dopiero po premierze najnowszej karty ATI?

Na sieci pojawiły się dość ciekawe informacje dotyczące technologii, które zostały wykorzystane przy tworzeniu Lost Coast, poziomu do Half-Life 2, który powinien mieć premierę już niedługo. Wygląda jednak na to, iż na jego pojawienie się poczekamy do premiery ... najnowszej karty ATI.

Na sieci pojawiły się dość ciekawe informacje dotyczące technologii, które zostały wykorzystane przy tworzeniu Lost Coast, poziomu do Half-Life 2, który powinien mieć premierę już niedługo. Wygląda jednak na to, iż na jego pojawienie się poczekamy do premiery ... najnowszej karty ATI.

Wiadomo, iż w Lost Coast będą dostępne dwa tryby jakości do wyboru - Best Quality oraz Lower Quality - odnoszące się głównie do tworzonego oświetlenia i efektów z tym związanych. Aby jednak oglądać poziom z Best Quality, potrzebny będzie procesor graficzny oferujący filtrowanie tekstur metodą 16-bit Floating Point oraz Shader Model 3.0, a w chwili obecnej żadna karta graficzna firmowana przez ATI nie wspiera tej technologii.

Wygląda więc na to, iż włodarze Valve zwlekają z premierą Lost Coast na pojawienie się ATI R520, co potwierdza również obecność w tej karcie wsparcia dla wyżej wymienionych technologii. A jak wiemy obie firmy od dawna są ze sobą w bardzo “zażyłych” relacjach, więc takie postępowanie może być ze strony Valve ukłonem w stronę ATI.