Powstanie sequel Garry's Mod
Garry Newman, założyciel studia Facepunch, w rozmowie z serwisem PCGamesN poinformował o planowanym sequelu popularnego Garry's Mod. Od obecnej wersji ma go odróżniać m.in. wykorzystanie nowinek związanych z rzeczywistością wirtualną.
Choć Counter-Strike jest bezsprzecznie najpopularniejszym modem do gier z serii Half-Life (oraz opartych na silniku Source), to Garry’s Mod nie pozostaje daleko w tyle. W lipcu informowaliśmy o rozejściu się ponad 8,3 miliona egzemplarzy komercyjnej wersji produkcji studia Facepunch, a w serwisie YouTube można znaleźć niezliczoną liczbę filmów poświęconych bądź wykonanych dzięki temu modowi. Nie powinno więc dziwić oświadczenie założyciela studia i twórcy GModa, Garry’ego Newmana, o planowanym sequelu tej modyfikacji. Taką informację przekazał deweloper w rozmowie z serwisem PCGamesN, kiedy zapytano go o możliwość podniesienia ceny Garry’s Mod. Przy okazji, choć nie podał żadnych szczegółów, poinformował, że po pierwsze, tytuł nie będzie się nazywać Garry’s Mod 2; po drugie – w przeciwieństwie do poprzednika, nowy mod ma umożliwić korzystanie z dobrodziejstw rzeczywistości wirtualnej:
”Nie podniesiemy teraz ceny [Garry’s Mod – przyp. autora]. W końcu pracujemy nad sequelem i takie posunięcie byłoby głupie. To dopiero początek. Chcemy mieć więcej atrakcji związanych z rzeczywistością wirtualną – to główne założenie projektu. I nie będzie się on nazywał Garry’s Mod 2”.
Oczywiście nie należy tego traktować jako oficjalnej zapowiedzi, do której zresztą pewnie jeszcze daleko. W końcu Newman i jego zespół wciąż pracują nad Rust, choć jak poinformował założyciel Facepunch rok temu (w związku z wybuchem niezadowolenia graczy z powodu ogłoszenia Riftlight), nad poszczególnymi tytułami – rok temu wspominano o czterech, wliczając w to Riftlight – pracują osobne zespoły. Niemniej na więcej informacji zapewne przyjdzie nam poczekać jeszcze długo.
Garry’s Mod, znany również jako GMod, to komercyjna wersja darmowej i niezwykle popularnej modyfikacji silnika Source. Aplikacja pozwala na znaczne ingerowanie w świat gry (łączenie, przemieszczanie, wstawianie obiektów etc.), dzięki czemu umożliwia łatwe tworzenie własnej zawartości bądź animacji.