Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 sierpnia 2013, 10:55

autor: Adrian Werner

Postacie w Wasteland 2 będą posiadały własne osobowości, przekonania i uprzedzenia

Twórcy Wasteland 2 podzielili się nowymi informacjami na temat gry. Zdradzili, że zamieszkujące świat postacie będą posiadały własne osobowości i preferencje, przez co skład i zachowanie drużyny wpłynie na to jak zostaniemy potraktowani.

Wasteland 2 to jedna z najważniejszych nadchodzących premier RPG tego roku. Wypuszczane regularnie informacje sugerują, że gra ma spore szanse spełnić większość pokładanych w niej nadziei. W wywiadzie z serwisem Rock Paper Shotgun twórcy zdradzili nowe konkrety na temat zachowania bohaterów niezależnych i to, co planują, robi spore wrażenie.

Okazuje się, że spotykane w świecie gry postacie nie będą jedynie słupami ogłoszeniowymi służącymi do zdobywania informacji i aktywacji zadań. Zamiast tego ich sposób traktowania drużyny gracza będzie zależał od tożsamości jej członków, ich płci, historii oraz wyglądu. Wszystko to wpłynie na wypowiadane kwestie oraz akcje napotkanych postaci. Twórcy chcą, aby stworzony świat zamieszkiwali ludzie z krwi i kości, z własnymi osobowościami, przekonaniami oraz uprzedzeniami. Przykładowo, jednemu z napotkanych handlarzy może bardzo przypaść do gustu drużyna złożona wyłącznie z kobiet, podczas gdy inny zareaguje na to seksistowskimi komentarzami. Pierwszy nich podzieli się dodatkowymi informacjami, podczas gdy drugi podniesie nam ceny towarów.

Wszystko to ma dać nam świat pełen prawdziwych indywidualności, w których nawet w jednej społeczności znajdziemy ludzi o różnych charakterach. Jednocześnie te stosunki rozciągnięte zostaną również na całe frakcje. Wasteland 2 posiadać ma bogatą historię wydarzeń przed rozpoczęciem kampanii i ukształtują one stosunki między poszczególnymi grupami. Oczywiście, potem wiele z nich ulegnie zmianie na skutek działań graczy.

Autorzy jednocześnie obiecują, że w Wasteland 2 otrzymamy olbrzymią swobodę wyboru dróg realizacji celów. Aby nie ograniczać tej wolności cała gra projektowana jest tak, by uniknąć sytuacji, gdzie jedna konkretna ścieżka jest wyraźnie bardziej korzystna pod względem mechanizmów rozgrywki niż inne i tym samym gracze podejmują decyzję bazując na rachunku zysków i strat, a nie na podstawie charakterów swoich postaci.

Wasteland 2 powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Beta testy ruszą w październiku i dopiero ich zakończeniu poznamy datę premiery pełnej wersji. Warto dodać, że dzięki współpracy z firmą Deep Silver, gra doczeka się wydania pudełkowego. Do wszystkich egzemplarzy (również tych cyfrowych) dołączona zostanie pełna wersja pierwszej części. Produkcja sprzedawana też będzie oddzielnie na serwisach GOG i Steam.

  1. Wasteland 2 - co nowego o postapokaliptycznym RPG od twórcy Fallouta
  2. Wasteland 2, czyli wielki powrót protoplasty Fallouta
  3. Oficjalna strona internetowa gry Wasteland 2

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej