autor: Michał Zegar
Scenarzysta z Valve chce napisać Portal 3, zanim będzie na to za stary
Erik Wolpaw, scenarzysta wielu dzieł Valve, wyraził chęć stworzenia gry Portal 3. W niedawnym podcaście nawoływał do rozpoczęcia prac, nim będzie za późno.
W niedawanym podcaście serwisu KIWI TALKZ gościnnie wystąpił Erik Wolpaw – scenarzysta Portala 2, Psychonauts oraz Epizodów Half-Life’a 2 (pomagał także przy Half-Life: Alyx). Pracownik Valve z entuzjazmem wypowiadał się o ewentualnej kontynuacji Portala 2. Zakończył on show słowami:
Musimy zacząć produkcję Portala 3. […] Nie robię się coraz młodszy. Dochodzimy do momentu, w którym będziemy dosłownie za starzy, by pracować nad Portalem 3, więc powinniśmy to po prostu zrobić.
Gdy życie daje ci cytryny…
Wolpaw zasugerował, że jego nawoływanie do rozpoczęcia produkcji Portala 3 może nieznacznie przyczynić się do ewentualnego powstania projektu. Scenarzysta w końcu – jak sam twierdzi – nigdy nie miał problemów z dogadywaniem się z Gabe’em Newellem (dyrektorem Valve).
Według niego problem leży jednak w znalezieniu chętnych do realizacji Portala 3. W Valve ma pracować około 300 osób, a każda z nich zajmuje się określonymi projektami.
Znalezienie około 75 ludzi, którzy byliby gotowi porzucić to, czym obecnie się trudnią w firmie, byłoby niezwykle trudnym zdaniem.
Problemy Portal 2
Wolpaw jako przykład przywołuje w podcaście sytuację z Portalem 2. W którymś momencie większość zajmujących się nim pracowników zrezygnowała ze współtworzenia projektu i przeszła do kreowania Left 4 Dead 2.
Na szczęście niewielkiej grupie udało się nakierować sequel na dobre tory m.in. poprzez przywrócenie portali (kontynuacja pierwotnie miała opierać się na innej mechanice rozgrywki). Spowodowało to, że ostatecznie pracownicy wrócili, by dokończyć dzieło.
Pieniądze z kurtyn prysznicowych
W pewnym momencie podcastu Wolpaw zwrócił się bezpośrednio do Gabe’a Newella słowami:
Hej, w końcu [na Portalu 3 – dop. red.] zarobilibyśmy trochę. Choć problem tkwi w tym, jakie to będą pieniądze. Czy pokroju tych płynących z Counter-Strike: Global Offensive? Prawdopodobnie nie. Ale może nie każda gra musi zarabiać „counter-strike’owe” pieniądze. Wiesz, Gabe, jeśli słuchasz… – mówił ze śmiechem Wolpaw.
Źródło inspiracji Portala za darmo na Steamie
Warto także wspomnieć o grze Tag: The Power of Paint, która od wczoraj jest dostępna za darmo na platformie Steam. Gra pierwotnie ukazała się w 2008 roku. To właśnie ona zainspirowała twórców Portala 2 do zabawy z żelami o różnych właściwościach.