GRYOnline.pl liderem, serwisy e-sportowe mało popularne - polskie strony w listopadzie
Serwis wirtualnemedia.pl opracował statystyki z badania Gemius/PBI, dotyczącego odwiedzin polskich portali związanych z grami w listopadzie ubiegłego roku. GRYOnline.pl było liderem niemal pod każdym względem. Warto zauważyć kiepskie wyniki stron związanych z e-sportem.
Jak zapewne wiecie, GRYOnline.pl jest największym serwisem o grach w Polsce. Potwierdzają to liczne badania, w tym te przeprowadzone przez Gemius/PBI, które niedawno opublikowano na wirtualnemedia.pl (z niewiadomych przyczyn zostało ono później usunięte; wysłaliśmy do przedstawicieli strony wiadomość w tej sprawie, lecz nie uzyskaliśmy żadnej odpowiedzi). Wynika z nich, że w listopadzie ubiegłego roku nasz portal posiadał 2 347 788 realnych użytkowników, był otwierany 27 751 133 razy (wzrost o 4,4% w porównaniu z tym samym miesiącem w 2017 roku), przeglądany średnio przez 9 minut i 57 sekund (dłużej o 55 sekund niż rok wcześniej), a jego zasięg wynosił 8,39%. Za wszystkie odwiedziny serdecznie Wam dziękujemy.
Choć większość z tych liczb została wygenerowana na komputerach osobistych, GRYOnline.pl jest także bardzo często odwiedzane za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W listopadzie ubiegłego roku użytkownicy telefonów i tabletów wchodzili na naszą stronę 9 907 322 razy i spędzali na niej średnio niemal 8 minut.
Warto również przyjrzeć się statystykom tvgry.pl. Mogło się ono pochwalić się 150 804 użytkownikami i 378 045 odsłonami. Należy jednak pamiętać, że obecnie redakcja działa głównie na YouTube.
Choć GRYOnline.pl zostawiło inne serwisy wyraźnie w tyle, nie oznacza to, że poradziły sobie one w listopadzie ubiegłego roku źle. Na przykład PPE.pl odwiedzono w tym okresie 7 469 474 razy (wzrost aż o 634% w porównaniu z rokiem wcześniejszym), Polygamię 650 739 razy (wzrost o 56,9%), a PlanetęGracza.pl 225 952 razy (skok o 220,5%).
Powoli, lecz regularnie rośnie również znaczenie Twitcha. W listopadzie ubiegłego roku liczba realnych polskich użytkowników tej popularnej strony oferującej różne transmisje na żywo wynosiła 895 871. Z naszego kraju portal odwiedzono 147 482 611 razy i spędzono na nim średnio godzinę, 19 minut i 24 sekundy. Skok zainteresowania Twitchem w Polsce jest zasługą użytkowników mobilnych, którzy coraz chętniej oglądają streamy ze swoich ulubionych gier na posiadanych urządzeniach przenośnych. Wciąż nie są to jednak wyniki specjalnie zwalające z nóg. Dla porównania, samo tvgry w listopadzie ubiegłego roku miało na YouTube 1,7 miliona widzów.
Z drugiej strony, kiepsko poradziły sobie portale związane stricte z e-sportem, takie jak Esptv.pl, eWeszlo.pl, Esportnow.pl czy Esportmania.pl. Jak podały wirtualnemedia.pl, listopadowe badania Gemius/PBI objęły jedynie ten ostatni serwis. W tym okresie zanotował on 62,5 tysiąca odsłon, przy czym zaznaczono tutaj, że liczba ta nie jest bardzo dokładna, bo „odwiedziło go zbyt mało uczestników badania, żeby oszacować liczbę jego użytkowników i odsłon".
Uwaga! Należy zaznaczyć, że w powyższych zestawieniach nie brano pod uwagę serwisów o tematyce IT (na przykład Komputerswiat.pl czy Pcformat.pl) oraz zajmujących się szeroko pojętą kulturą popularną (takich jak chociażby NaEkranie.pl).