Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2020, 15:05

Polski operator w Call of Duty. Gracze narzekają na rozmiar patcha

Petycja polskich fanów Call of Duty odniosła sukces – wraz ze startem 4. sezonu do Modern Warfare i Warzone zawitał polski operator. Jednak osoby grające na konsoli Xbox One mają pewien problem: nowy patch zdaje się ważyć absurdalnie dużo, nawet jak na standardy Modern Warfare.

Polski operator w Call of Duty. Gracze narzekają na rozmiar patcha - ilustracja #1
Polski akcent, sporo nowości i „rekordowy” rozmiar łatki – 4. sezon Modern Warfare wystartował z przytupem.

Jakiś czas temu w sieci pojawiła się petycja o wprowadzenie do serii Call of Duty polskiego operatora, którą podpisało ponad 11 tysięcy osób. Nieco później sprawę skomentował krakowski oddział studia Infinity Ward, a choć nie złożono konkretnych obietnic, zespół zapewniał, że poczyni kroki w tej sprawie. Najwyraźniej nie były to puste słowa. Dziś bowiem do Modern Warfare oraz Warzone zawitał operator polskiego GROM-u (via CODNews.pl). Towarzyszy mu pakiet zawartości z polskimi akcentami, obejmującymi wizytówkę, spray i emblemat inspirowane godłem naszego kraju oraz karabin maszynowy. Zestaw wyceniono na 1200 punktów Call of Duty.

Polski operator w Call of Duty. Gracze narzekają na rozmiar patcha - ilustracja #2
Źródło: CODNews.pl

O ile jednak polscy gracze mogą się cieszyć z sukcesu akcji, tak społeczność skupiona wokół Call of Duty w całości nie podziela ich entuzjazmu. Wszystkiemu winna łatka Call of Duty: Modern Warfare towarzysząca rozpoczęciu 4. sezonu. Patch zajmuje od 32 GB do około 45 GB miejsca na dysku w zależności od platformy. A przynajmniej tyle powinna ważyć aktualizacja, bo wiele osób donosi, że gra w wersji na Xboksa One zmusza ich do pobrania… 84 GB danych. Już ponad 40 GB można uznać za grubą przesadę, ale 84 GB uaktualnienia nie przeszłoby nawet jako żart. O reakcji graczy niech świadczy fakt, że na liście światowych i amerykańskich trendów Twittera przez długi czas drugą pozycję zajmowało hasło „84 GB”.

Na szczęście okazało się, że nie był to rzeczywisty rozmiar aktualizacji. Firma Activision potwierdziła na Twitterze, że jest to wynikiem błędu, a aktualizacja waży nie więcej niż 45 GB. Jednak jak dotąd nie naprawiono tej usterki.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej