W znakomicie oceniane mroczne RPG Dredge można już zagrać po polsku. Rozmawiamy z twórcami z okazji premiery dodatku The Iron Rig
Dodatek Dredge: The Iron Rig jest już dostępny, a wraz z nim aktualizacja, która wprowadza wsparcie języka polskiego.
Uznana gra RPG Dredge otrzymała drugi wielki dodatek: The Iron Rig. Studio Black Salt Games udostępniło nowe rozszerzenie na komputerach osobistych oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz Nintendo Switch. Na Steamie rozszerzenie kosztuje 55 zł.
Debiutowi towarzyszy premierowy zwiastun, który możecie obejrzeć poniżej.
Jak na razie The Iron Rig nie ma wielu opinii na Steamie, ale te nieliczne recenzje wystawiają mu dobre świadectwo. Gracze zgadzają się, że drugi dodatek wypadł znacznie lepiej niż The Pale Reach.
Do tego tuż po premierze rozszerzenia w Dredge bawiło się prawie 3,5 tysiąca użytkowników Steama jednocześnie (via SteamDB).
Tytuł zawitał tez na listę bestsellerów Steama i był nawet na 18. miejscu (w chwili publikacji tej wiadomości). Oczywiście to nie tylko zasługa dodatku – do 22 sierpnia grę można kupić z rabatem 35%, czyli za 74,74 złotego. Nie pierwszy raz obowiązuje taka promocja, ale to wciąż najtańsza oferta na Dredge w historii Steama.
The Iron Rig wprowadza do gry sporo nowości, w tym nieobecne wcześniej ryby, ekwipunek i osiągnięcia do zdobycia, ale główną atrakcję DLC jest tytułowa żelazna konstrukcja, którą musimy pomóc rozbudować. Jednakże prócz tego Dredge otrzymało sporą aktualizację (oczywiście darmową) z nowościami dla wszystkich graczy, zawierającą polską kinową wersją językową.
Większość zmian zawartych w patchu to rozmaite usprawnienia (w tym zwiększenie pojemności magazynu i limitu znaczników na mapie) oraz poprawki błędów. Pełną listę znajdziecie w ogłoszeniu twórców opublikowanym na Steamie.
Dredge z polską wersją językową – rozmawiamy z twórcami
Korzystając z okazji, że studio Black Salt Games postanowiło dodać do Dredge naszą rodzimą lokalizację, redakcja GRYOnline.pl pokusiła się o krótki wywiad z deweloperami. W rozmowie wzięli udział: Joel Mason (scenarzysta i programista), Michael Bastiaens (artysta 3D) i Nadia Thorne (producent),
GOL: Dlaczego zdecydowaliście się na polską wersję językową?
NT: W naszym demo udostępnionym z okazji Steam Next Fest umieściliśmy formularz, który pozwalał graczom na przesyłanie opinii, zgłaszanie problemów i opisywanie tego, co chcieliby zobaczyć w pełnej wersji gry. Wtedy stało się jasne, że polscy gracze chcą doświadczyć Dredge w języku ojczystym. Od tego czasu pracowaliśmy z naszym wydawcą nad wsparciem dla języka polskiego. Dlatego też w przyszłej aktualizacji będzie on dostępny! (Rozmowa miała miejsce przed premierą update’u).
JM: Zawsze chętnie dzielimy się naszą małą grą wędkarską z nowymi odbiorcami. Obsługa języka polskiego była bardzo pożądaną funkcją i cieszę się, że udało nam się ją dodać.
GOL: Czy planujecie współpracę z innymi twórcami, podobną do tej dotyczącej Dave the Diver?
NT: Jeśli są tak błyskotliwi i świetni we współpracy jak zespół MintRocket, to z wielką chęcią! Współpraca z innymi twórcami gier była jednym z nieoczekiwanych, ale wspaniałych rezultatów wydania Dredge.
GOL: Czy to rozszerzenie oznacza koniec rozwoju Dredge, czy może planujecie jeszcze jakieś aktualizacje lub kolejne dodatki?
NT: Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, co gracze sądzą o The Iron Rig, gdy pojawi się w sierpniu, i chcielibyśmy też sprawdzić, w jaki sposób możemy udostępnić Dredge większej liczbie graczy, zwłaszcza tym, którzy cierpliwie czekali, ponieważ gra, na przykład, nie jest dostępna na platformie, do której mają oni dostęp, lub w ich języku ojczystym, tak jak robimy to w przypadku tej wersji.
GOL: Dodatek Iron Rig koncentruje się na platformach wiertniczych i trochę podejrzanych korporacjach – czy to rozszerzenie będzie może poruszało wątki związane z katastrofą ekologiczną, czy będzie się trzymało bardziej metafizycznych niebezpieczeństw?
MB: Kto powiedział, że te dwie rzeczy nie są ze sobą powiązane?
JM: Po trochu jednego i drugiego! Wydaje się to być znajome zagadnienie, z którego można czerpać z perspektywy horroru z kosmicznymi elementami.
GOL: Jak jest Wasza ulubiona powieść Lovecrafta?
MB: Nie mogę powiedzieć, że mam jedną ulubioną, bardziej przyciąga mnie lore i kosmiczny horror. Idea niezgłębionego i tego, jak nieistotni są ludzie oraz fakt, że pewne rzeczy są nieuniknione, naprawdę do mnie przemawia.
JM: Tak po prawdzie, to nigdy nie przeczytałem niczego napisanego przez Lovecrafta! Co się jednak tyczy książek, nasza społeczność często poleca sprawdzenie książki Poławiacz (ang. The Fisherman) autorstwa Johna Langana – oczywiście jeśli podobała Ci się historia z Dredge. Czytałem niedawno i się w pełni zgadzam!
GOL: Czy rozszerzenie doda nowe trofea i osiągnięcia (poprzednie, The Pale Reach, miało ich kilka)?
JM: Tak! Iron Rig doda 12 nowych trofeów/osiągnięć, wszystkie do zdobycia w trakcie jednego przejścia.
GOL: Ile czasu gry zaoferuje The Iron Rig? The Pale Reach, choć ciekawe, było raczej krótkie.
NT: Podobnie jak w przypadku The Pale Reach, będzie to zależeć od tego, gdzie dotarłeś do tej pory w Dredge, ale spodziewamy się, że od 2 do 5 godzin. Chociaż The Iron Rig nie udostępnia nowego biomu, jak The Pale Reach, to gracze ponownie odwiedzą pięć oryginalnych obszarów. Z kolei osoby, które do gry powracają z ulepszonymi łodziami i innymi umiejętnościami, będą w stanie ukończyć nową zawartość szybciej niż gracze, którzy natknęli się na The Iron Rig na wcześniejszym etapie rozgrywki. Mamy nadzieję, że wszyscy będą zadowoleni z tego nowego dodatku, niezależnie od tego, kiedy i w jaki sposób zdecydują się go doświadczyć, ponieważ zawiera on ponad dwukrotnie więcej nowych gatunków ryb i wyposażenia niż nasze poprzednie DLC, w tym nowy kadłub łodzi.
JM: The Pale Reach było początkowo rozważane do włączenia do podstawowej wersji gry, ale podczas fazy planowania nigdy nie wyszło poza etap koncepcyjny. Możliwość ponownego rozważenia tego pomysłu po wydaniu i rozwinięciu gry była wspaniała. Z drugiej strony, podchodziliśmy do The Iron Rig w trochę inny sposób. Chociaż dodatek nie wprowadza nowego obszaru, to naszym celem było zaoferowanie możliwości, które zaangażują weteranów i zapewnią im jeszcze więcej zabawy. To spowodowało, że stworzyliśmy możliwy do skonstruowania cel podróży — bardzo oczekiwaną funkcję — z elementami zapewniającymi znaczące pochłanianie przedmiotów i waluty. Wierzymy, że to rozszerzenie zapewni rozrywkę graczom, nawet po zdobyciu znacznej fortuny i ukończeniu fabuły DLC.