Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2023, 14:57

Polski ExeKiller na screenach z UE5, gra budzi skojarzenia z Falloutem i Blade Runnerem

Polskie Paradark Studio udostępniło nowe screeny z ExeKiller – cyberpunkowo-postapokaliptyczej gry akcji FPP. Tytuł powstaje na Unreal Engine 5, a jego grafika rodzi skojarzenia z uniwersami Fallouta czy Blade Runnera.

Źródło fot. Paradark Studio.
i

Pamiętacie jeszcze o ExeKillerze? To zapowiedziana w 2021 roku pierwszoosobowa gra akcji, którą tworzy polskie Paradark Studio. Została ona osadzona w cyberpunkowo-postapokaliptycznym świecie, a jej protagonistą będzie tytułowy łowca nagród, poszukujący komponentu biochipu, potrafiącego zbierać informacje o swoim właścicielu, a nawet go kontrolować.

Rodzimy deweloper obiecał, że ExeKiller wyróżni się nie tylko jako klimatyczna, ale także nieliniowa produkcja, mocno skoncentrowana na fabule. Słowa zamierza dotrzymać, choć praca kilkunastoosobowego studia posuwa się do przodu powoli. Dość powiedzieć, że w marcu 2022 roku zespół – liczący wtedy 12 członków – ogłosił ukończenie pierwszego rozdziały gry i udostępnił główny motyw muzyczny (poniżej).

Od tego czasu nie opublikowano w zasadzie żadnych nowych informacji. Zmieniło się to dopiero teraz – na swoim serwerze na Discordzie Paradark Studio zademonstrowało 4 nowe screeny z ExeKillera. Co istotne, gra powstaje na Unreal Engine 5.

Polski ExeKiller na screenach z UE5, gra budzi skojarzenia z Falloutem i Blade Runnerem - ilustracja #1

Źródło fot. Paradark Studio.

Polski ExeKiller na screenach z UE5, gra budzi skojarzenia z Falloutem i Blade Runnerem - ilustracja #2

Źródło fot. Paradark Studio.

Polski ExeKiller na screenach z UE5, gra budzi skojarzenia z Falloutem i Blade Runnerem - ilustracja #3

Źródło fot. Paradark Studio.

Polski ExeKiller na screenach z UE5, gra budzi skojarzenia z Falloutem i Blade Runnerem - ilustracja #4

Źródło fot. Paradark Studio.

Grafiki te rodzą nieodparte skojarzenia z uniwersami Fallouta czy Blade Runnera – nawet większe niż pierwszy zwiastun (jak dotąd jedyny), którego wiele elementów zostało już zmienionych (prywatnie cieszy mnie np. ograniczonie do minimum interfejsu). Ich ujawnienie może sugerować, że wkrótce zaprezentowany zostanie trailer stworzony na Unreal Engine 5.

Mimo nastawienia na fabułę i nieliniowość, w ExeKillerze mamy nie uświadczyć proceduralnie generowanych questów. Jak wyjawiła na Discordzie Katarzyna Widmańska – współzałożyciela Paradark Studio i reżyserka ds. artystycznych gry – niejako zamiast nich czekają nas przypadkowe spotkania z NPC.

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy można spodziewać się premiery ExeKillera. Wiadomo za to, że w pierwszej kolejności tytuł ukaże się na PC (wcześniej ma zostać udostępniona wersja demo produkcji). Ewentualne wydanie gry na konsole odbędzie się w późniejszym terminie.

Więcej informacji na temat ExeKillera znajdziecie w Encyklopedii Gier oraz na Steamie (linki poniżej).

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej