Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2002, 15:57

Polski Battle Realms jutro w sklepach

Firma LEM poinformowała, że po miesiącach oczekiwań spowodowanych problemami wydawcy związanymi z lokalizacją gry, w końcu jest – Battle Realms w polskiej wersji językowej. Ta trójwymiarowa gra strategiczna, z napisami w języku polskim już jutro znajdzie się w polskich sklepach w cenie 49 złotych. Należy tu dodać, że grę stworzył zespół Liquid Entertainment, składający się z ludzi, którzy pracowali nad serią Command & Conquer.

Firma LEM poinformowała, że po miesiącach oczekiwań spowodowanych problemami wydawcy związanymi z lokalizacją gry, w końcu jest – Battle Realms w polskiej wersji językowej. Ta trójwymiarowa gra strategiczna, z napisami w języku polskim już jutro znajdzie się w polskich sklepach w cenie 49 złotych. Należy tu dodać, że grę stworzył zespół Liquid Entertainment, składający się z ludzi, którzy pracowali nad serią Command & Conquer.

W Battle Realms Niepokonany samuraj i odważni mnisi przeciwstawiają się barbarzyńcom, złym czarnoksiężnikom i śmiertelnym ninja, a wszystko to dzieje się w świecie pełnym magii i walki. Można zostać przywódcą jednego z czterech klanów: honorowego klanu Smoka, śmiertelnego Węża, trującego Lotusa lub barbarzyńskiego Wilka. Poruszamy się w pełni trójwymiarowym świecie gęstych lasów, kamiennych klifów, piaszczystych wydm, pól ryżowych i huczących wodospadów. Jest to żywy świat, gdzie ptaki wzlatują w powietrze płoszone przez wojowników, wilki podążają za żołnierzami, a dzikie konie galopują po stepach. Ogień parzy i rozprzestrzenia się na wioskę, podczas gdy wieśniacy noszą wodę z pobliskiej rzeki.

Bohaterowie, którym przybywa doświadczenia w czasie gry, dodają ducha walki naszym oddziałom. Można rekrutować wielu różnych bohaterów: od ślepego łucznika Aracha do mistrza burz i błyskawic Zymetha. Każdy z nich może przesądzić o losie bitwy. Innowacyjny system pozyskiwania surowców powoduje, że każdy wybór jest istotny. Woda może przyspieszyć wegetację ryżu, lecz ryż i woda potrzebne są zarówno dla żołnierzy jak i dla koni, gdy te potrzebne są do formowania kawalerii. Chłopi są podstawą ekonomii, zbierają surowce, łapią dzikie konie oraz trenują sztuki wojenne zostając wojownikami.

System trenowania jednostek umożliwia wielostronne wyszkolenie w wielu dziedzinach sztuki wojennej, przy użyciu różnych budynków. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom, zarówno łucznicy jak i pikinierzy mogą zostać smoczymi wojownikami, a teoretycznie każdy żołnierz mistrzem samurajów. Do ulepszania jednostek wykorzystuje się siłę Yin/Yang, którą można również magazynować do wykorzystania przez mistrza Zen. Zaawansowana sztuczna inteligencja kontroluje jednostki zarówno przeciwnika jak i gracza, umiejętnie reagując w zależności od panujących warunków. Przykładowo łucznicy podążają na wzgórza ostrzeliwując wroga z dogodnej pozycji, a równinę zostawiają kawalerii i piechocie. Tryb gry wieloosobowej umożliwia grę do ośmiu graczy.

Oficjalna strona gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej