Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 października 2022, 19:43

Polski rząd finansuje patriotyczną strategię o Bolesławie Chrobrym

Polskie studio BTC rozpoczyna prace nad grą zatytułowaną Chrobry. Historia sprzed 1000 lat. Ma ona „mocno rozbudzać wyobraźnię historyczną i realizować założenia współczesnego patriotyzmu”.

Źródło fot. Ancestors Legacy | Destructive Creations.
i

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ufunduje kolejną rodzimą produkcję z patriotycznym akcentem. Warszawskie studio BTC podpisało umowę na stworzenie gry Chrobry. Historia sprzed 1000 lat.

Deweloper otrzyma dofinansowanie w wysokości 120 tysięcy złotych w ramach Funduszu Promocji Kultury, co stanowi większość kosztu wstępnego etapu projektu, czyli – w największym skrócie – prac koncepcyjnych związanych z opracowaniem rozgrywki, stworzeniem materiałów graficznych, analizą historyczną itd. Twórcy mają na to czas do końca roku.

Jeśli po powyższym fragmencie nie jest to oczywiste: na razie nie podano niemal żadnych konkretów na temat istoty projektu. W oficjalnym giełdowym ogłoszeniu (via Polska Agencja Prasowa) wspomniano tylko o przeniesieniu „atrakcyjnych i jeszcze nie wyeksploatowanych kulturowo wydarzeń” dotyczących pierwszego króla Polski na grunt gry strategicznej:

[…] tematyka [gry – przyp. autora] związana będzie z kluczowymi wydarzeniami w historii Polski za czasów Bolesława Chrobrego oraz z atrakcyjnymi i jeszcze nie wyeksploatowanymi kulturowo wydarzeniami związanymi z jego postacią.

Docelowo [tytuł – przyp. autora] ma mocno rozbudzać wyobraźnię historyczną i realizować założenia współczesnego patriotyzmu w formie angażującej na poziomie rozgrywki, przenikającej się z barwną symboliką narodową gry strategicznej.

Niewiele można się też domyśleć po historii dewelopera. Studio BTC ma na swoim koncie głównie produkcje, które wypada uznać za (stereo)typowe gry mobilne. Poza tym firma jest współwydawcą Zorro: The Chronicles, przygodowej gry akcji z tytułowym zamaskowanym bohaterem wypuszczonej w czerwcu.

Opinii o tym tytule jest niewiele i większość z nich wystawia produkcji nie najlepsze świadectwo (vide Metacritic). Na Steamie grę oceniło tylko 31 użytkowników, co mocno kontrastuje z prognozami BTC odnośnie sprzedania pół miliona egzemplarzy w rok po premierze (via PolskiGamedev.pl).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej