Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 czerwca 2023, 07:15

autor: Adrian Werner

Połowa pecetowców to kobiety, tak wynika z analizy rynku USA

Według danych analitycznych, połowa graczy pecetowych w USA to kobiety. Wyrównują się również proporcje między płciami na konsolach.

Źródło fot. RDNE Stock project
i

Grupa badawcza Circana (dawne NPD) opublikowała nową edycję raportu PlayerPulse. Dokument zawiera ciekawe statystyki dotyczące udziału kobiet w amerykańskim rynku gier.

Poniższe dane zebrano na podstawie ankiet przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie ponad 10 tys. graczy w wieku powyżej 13 lat.

  1. 47% graczy konsolowych to kobiety (wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłym rokiem).
  2. 50% graczy pecetowych kobiety (wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłym rokiem).
  3. 54% graczy mobilnych to kobiety (wzrost o 1% w porównaniu z ubiegłym rokiem).
  4. 41% konsol PS5 jest własnością kobiet.
  5. 45% konsol z serii Xbox jest własnością kobiet.
  6. 52% konsol Switch jest własnością kobiet.
  7. 50% komputerów do gier należy do kobiet.

Dane te nie powinny dziwić. Gry są największą branżą rozrywkową i obecnie rynek oferuje tak wielkie bogactwo produkcji różnego sortu, że praktycznie każdy znajdzie na nim coś dla siebie. Kobiety stanowią ok. połowę populacji, więc naturalne jest, że znajduje to odzwierciedlenie także wśród graczy.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że proporcje miedzy płciami wyrównują się nawet na rynku konsolowym, który tradycyjnie był najbardziej zdominowany przez mężczyzn. Co jednak ciekawe, taki trend nie jest widoczny w grach mobilnych, gdzie przewaga kobiet z roku na rok jest coraz wyższa.

  1. Oficjalna strona firmy Circana

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej