autor: Krzysztof Bartnik
„Pola walki” dostępne w wirtualnym świecie World of Warcraft
Pracownicy firmy Blizzard Entertainment nie ustają w wysiłkach, mających na celu udoskonalenie ich flagowej produkcji MMOcRPG, tj. World of Warcraft. Wraz z nadejściem patcha oznaczonego numerem 1.5, który poprawia wykryte dotychczas błedy, do rozgrywki wprowadzono także dwie pierwsze areny do prowadzenia zmagań Player vs. Player (PvP).
Pracownicy firmy Blizzard Entertainment nie ustają w wysiłkach, mających na celu udoskonalenie ich flagowej produkcji MMOcRPG, tj. World of Warcraft. Wraz z nadejściem patcha oznaczonego numerem 1.5, który poprawia wykryte dotychczas błedy, do rozgrywki wprowadzono także dwie pierwsze areny do prowadzenia zmagań Player vs. Player (PvP).
Nowe lokacje noszą nazwy: Alterac Valley oraz Warsong Gulch, przez samych twórców określane są zaś „polami walki” (z ang. Battlegrounds). Do bezpośredniej walki w tych miejscach dopuszczane są bowiem wyłącznie drużyny graczy, tworzone z chętnych, którzy zgłoszą się do rywalizacji. W Alterac Valley po dwóch stronach barykady stają zespoły czterdziestoosobowe (preferowani są zawodnicy z dość zaawansowanymi poziomami doświadczenia), kluczem do zwycięstwa jest całkowite rozniesienie sił przeciwnika. Z kolei w Warsong Gulch (preferowani gracze z minimum 21. poziomem doświadczenia) dwie dziesięcioosobowe drużyny walczą w trybie „capture the flag” (zdobądź flagę oponenta i wróć z nią do obozu, jednocześnie nie tracąc własnej flagi). Każde odniesione zwycięstwo nagradzane jest w dwojaki sposób: poprzez nagrody dostępne w grze (złoto, wartościowe przedmioty, etc.) oraz poprzez przyznanie stosownej ilości punktów honoru.
Jeżeli zaś chodzi o sam patch 1.5 do World of Warcraft, to pod tym adresem znajdziecie pełną listę poprawek, jakie wprowadza do rozgrywki.