Pokemon GO przyniosło 1,2 miliarda dolarów przychodu
W rok od premiery gra Pokemon GO przyniosła swoim twórcom, studiu Niantic, 1,2 miliarda dolarów przychodu, z czego aż 950 milionów przypadło na ubiegły rok. Produkcja może się też pochwalić ponad 750 milionami pobrań.
Aplikacja Apptopia, poza informacjami stricte biznesowymi, przedstawiła także parę ciekawych statystyk na temat profilu graczy w Pokemon GO. Przeważają wśród nich mężczyźni – jest ich 57,4% - natomiast najliczniejszą grupą wiekową są osoby mające od 19 do 34 lat (38%), które dorastały w czasach, kiedy pokemony były niezwykle popularne. Deweloperom udało się jednak zachęcić do zabawy także wielu młodszych graczy: 32,5% z nich jest w wieku 18 lat lub młodszym.
Za dwa dni minie dokładnie rok, odkąd Pokemon GO pojawiło się na urządzeniach mobilnych w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii. I choć szał na produkcję studia Niantic wygasł niemal tak szybko, jak się pojawił, przez pewien czas gra była niezaprzeczalnym społecznościowym fenomenem, dzięki któremu gracze spędzali długie godziny na spacerach w poszukiwaniu rzadkich stworków i gromadzili się, by przejmować sale treningowe. Sukces ten oczywiście wiąże się z ogromnymi zyskami dla deweloperów tej produkcji. Według danych zebranych przez aplikację Apptopia Pokemon GO zarobiło od swej premiery aż 1,2 miliarda dolarów, z czego zdecydowana większość – 950 milionów – przypadła na ubiegły rok. Gra może się także pochwalić 752 milionami pobrań.
A jeśli sądziliście, że tytuł ten został już zapomniany przez graczy, jesteście w sporym błędzie. Jak się okazuje, tylko w ubiegłym miesiącu Pokemon GO miało 60 milionów aktywnych graczy, spośród których 12 milionów otwierało grę codziennie. Po najnowszej aktualizacji sporo osób może zresztą powrócić do zabawy. Twórcy zaczęli bowiem implementować grupowe rajdy przeciw potężnym potworom, i aspekt ten może wprowadzić powiew świeżości do rozgrywki. Nowości na pewno na tym się nie skończą: deweloperzy cały czas rozwijają Pokemon GO, które, choć nie cieszy się już taką popularnością jak w ubiegłym roku, pozostaje bardzo intratną inwestycją studia Niantic.
- Oficjalna strona internetowa gry Pokemon GO
- Recenzja gry Pokemon GO – społecznościowy fenomen, słaba gra