Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 grudnia 2024, 08:27

Podczas gdy PoE 2 połyka Diablo 4 na Steamie, twórcy Last Epoch ogłaszają nowości w Sezonie 2. Ulepszony endgame i wsparcie dla nowych graczy priorytetami

Drugi sezon w Last Epoch wystartuje w kwietniu przyszłego roku. Twórcy przedstawili kolejną porcję nowości zmierzających do gry.

Źródło fot. Eleventh Hour Games
i

Chociaż na ustach wszystkich fanów gatunku hack’n’slash znajduje się obecnie Path of Exile 2, to warto również śledzić, co dzieje się u konkurencji. Studio Eleventh Hour Games ogłosiło właśnie dużo nowości oraz zaprezentowało zaktualizowaną „roadmapę” gry Last Epoch. Trzeba przyznać, że 2. sezon rozgrywek zapowiada się bardzo ciekawie.

Nowości w 2. sezonie Last Epoch

Przypomnijmy, że 1. sezon zadebiutował jeszcze w lipcu tego roku i nie do końca spełnił oczekiwania graczy. Na kolejną dużą aktualizację twórcy każą więc czekać swoim fanom naprawdę sporo czasu. Oczekiwanie na szczęście powoli dobiega końca, a im bliżej 2. sezonu, tym więcej kart deweloperzy zamierzają przed nami odkrywać.

Eleventh Hour Games

Drugi sezon skupia się na obszarach, które wzbudziły największe zainteresowanie, tj. rozszerzona zawartość w tzw. „endgame”, lepsze wrażenia dla nowych graczy oraz udoskonalenie lochów, wydajności i balansu. Wczoraj opublikowano wpis na forum, gdzie twórcy wymienili kilka konkretnych elementów.

  1. Monolit przeznaczenia – dodane zostaną nowe Echa (jak np. Woven Echoes) i wrogowie, a także przerobione zostaną te już istniejące w celu zwiększenia różnorodności.
  2. Drzewo frakcji tkaczy – otrzymamy nową frakcję, która pozwoli rozbudowywać linie czasowe monolitu. Każdy gracz będzie mógł do niej dołączyć niezależnie od innych przynależności.
  3. Ulepszenia lochów – obecne w grze lochy doczekają się wielu usprawnień opartych na opiniach społeczności.
  4. Przebudowa wartownika – postać otrzyma wiele zmian w drzewkach umiejętności, zarówno pasywnych, jak i aktywnych.
  5. Grobowce i cmentarze – zupełnie nowe poboczne strefy, losowo spotykane w monolicie.
  6. Wrogowie czempioni – do gry zawita groźniejsza klasa rzadkich wrogów, którzy zaoferują zwiększoną szansę na lepsze łupy.
  7. Rozbudowa systemu craftingu – wprowadzone zostaną nowe opcje udoskonalania przedmiotów.
  8. Nowi bossowie w końcowej fazie gry.

Poza wyżej wymienionymi twórcy zapewnili, że naprawią liczne błędy, aby zapewnić bardziej stabilne i wydajne doświadczenie. Dodane zostanie też sporo mniejszych funkcji, jak ulepszenie UI, zmiany w kluczach, lepsze dźwięki i wiele więcej.

Niestety 2. sezon zadebiutuje nieco później, niż było to wstępnie szacowane. Zawita on na serwery dopiero w kwietniu 2025 roku. Twórcy podjęli taką decyzję, chcąc dostarczyć graczom jak najlepsze doświadczenie.

Co czeka nas w przyszłości?

W zaprezentowanej „roadmapie” deweloperzy pokrótce przedstawili również, czego możemy spodziewać się w przyszłości, po zakończeniu 2. sezonu. Nie ma tego dużo i jest napisane jedynie ogólnikowo, więc na bardziej konkretne informacje będziemy musieli trochę poczekać.

W przyszłości do gry dodane zostaną nowe „pinnacle bossowie”, czyli najpotężniejsi przeciwnicy, dostępni do ubicia w końcowej fazie gry. W dalszym ciągu ulepszany będzie system monolitów, a do tego kampania doczeka się kontynuacji. Ponadto dodane zostaną „pieczęcie umiejętności” oraz system transmogryfikacji i barwników. Zapowiedziano również usprawnienia w sterowaniu kontrolerem.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej