Podczas gdy PoE 2 połyka Diablo 4 na Steamie, twórcy Last Epoch ogłaszają nowości w Sezonie 2. Ulepszony endgame i wsparcie dla nowych graczy priorytetami
Drugi sezon w Last Epoch wystartuje w kwietniu przyszłego roku. Twórcy przedstawili kolejną porcję nowości zmierzających do gry.
Chociaż na ustach wszystkich fanów gatunku hack’n’slash znajduje się obecnie Path of Exile 2, to warto również śledzić, co dzieje się u konkurencji. Studio Eleventh Hour Games ogłosiło właśnie dużo nowości oraz zaprezentowało zaktualizowaną „roadmapę” gry Last Epoch. Trzeba przyznać, że 2. sezon rozgrywek zapowiada się bardzo ciekawie.
Nowości w 2. sezonie Last Epoch
Przypomnijmy, że 1. sezon zadebiutował jeszcze w lipcu tego roku i nie do końca spełnił oczekiwania graczy. Na kolejną dużą aktualizację twórcy każą więc czekać swoim fanom naprawdę sporo czasu. Oczekiwanie na szczęście powoli dobiega końca, a im bliżej 2. sezonu, tym więcej kart deweloperzy zamierzają przed nami odkrywać.
Drugi sezon skupia się na obszarach, które wzbudziły największe zainteresowanie, tj. rozszerzona zawartość w tzw. „endgame”, lepsze wrażenia dla nowych graczy oraz udoskonalenie lochów, wydajności i balansu. Wczoraj opublikowano wpis na forum, gdzie twórcy wymienili kilka konkretnych elementów.
- Monolit przeznaczenia – dodane zostaną nowe Echa (jak np. Woven Echoes) i wrogowie, a także przerobione zostaną te już istniejące w celu zwiększenia różnorodności.
- Drzewo frakcji tkaczy – otrzymamy nową frakcję, która pozwoli rozbudowywać linie czasowe monolitu. Każdy gracz będzie mógł do niej dołączyć niezależnie od innych przynależności.
- Ulepszenia lochów – obecne w grze lochy doczekają się wielu usprawnień opartych na opiniach społeczności.
- Przebudowa wartownika – postać otrzyma wiele zmian w drzewkach umiejętności, zarówno pasywnych, jak i aktywnych.
- Grobowce i cmentarze – zupełnie nowe poboczne strefy, losowo spotykane w monolicie.
- Wrogowie czempioni – do gry zawita groźniejsza klasa rzadkich wrogów, którzy zaoferują zwiększoną szansę na lepsze łupy.
- Rozbudowa systemu craftingu – wprowadzone zostaną nowe opcje udoskonalania przedmiotów.
- Nowi bossowie w końcowej fazie gry.
Poza wyżej wymienionymi twórcy zapewnili, że naprawią liczne błędy, aby zapewnić bardziej stabilne i wydajne doświadczenie. Dodane zostanie też sporo mniejszych funkcji, jak ulepszenie UI, zmiany w kluczach, lepsze dźwięki i wiele więcej.
Niestety 2. sezon zadebiutuje nieco później, niż było to wstępnie szacowane. Zawita on na serwery dopiero w kwietniu 2025 roku. Twórcy podjęli taką decyzję, chcąc dostarczyć graczom jak najlepsze doświadczenie.
Co czeka nas w przyszłości?
W zaprezentowanej „roadmapie” deweloperzy pokrótce przedstawili również, czego możemy spodziewać się w przyszłości, po zakończeniu 2. sezonu. Nie ma tego dużo i jest napisane jedynie ogólnikowo, więc na bardziej konkretne informacje będziemy musieli trochę poczekać.
W przyszłości do gry dodane zostaną nowe „pinnacle bossowie”, czyli najpotężniejsi przeciwnicy, dostępni do ubicia w końcowej fazie gry. W dalszym ciągu ulepszany będzie system monolitów, a do tego kampania doczeka się kontynuacji. Ponadto dodane zostaną „pieczęcie umiejętności” oraz system transmogryfikacji i barwników. Zapowiedziano również usprawnienia w sterowaniu kontrolerem.