Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2024, 17:54

Po pięciu latach twórcy Paralives wreszcie podali termin debiutu gry. Nie będzie płatnych DLC jak w The Sims 4

Niezależny symulator życia Paralives w końcu otrzymał termin debiutu we wczesnym dostępie. Twórcy od razu zadeklarowali, że nigdy nie będą chcieli sprzedać nam płatnych rozszerzeń.

Źródło fot. Paralives Studio.
i

W ramach właśnie zakończonej transmisji, po latach wyczekiwania, otrzymaliśmy pełnoprawny materiał z Paralives, pełniący rolę swego rodzaju trailera rozgrywki. Podano w nim także termin debiutu produkcji.

Paralives ma ukazać się we wczesnym dostępie na początku 2025 roku. Oficjalnie ogłoszono także, że gra nigdy nie otrzyma płatnych DLC – twórcy przewidują wyłącznie darmowe aktualizacje.

W ramach przedstawionego materiału mieliśmy okazję po raz pierwszy zobaczyć na własne oczy fragment rozgrywki, przedstawiający kilka zwykłych dni z życia naszych Parafolks. Tym samym poznaliśmy wiele szczegółów dotyczących konkretnych elementów gameplayu.

Poszczególne elementy rozgrywki

Przy tworzeniu postaci, zdefiniujemy ich charakter, na który wpływ będzie miało kilka działających w różny sposób parametrów. Na początku rozdzielimy dostępne punkty (podobnie jak w The Sims 1 i 2) między cztery podstawowe cechy – atletyczność, umysł, kreatywność i charyzmę. Później zadecydujemy także o aurze (ang. vibe) postaci, specjalnych umiejętnościach socjalnych, talencie oraz stylu życia.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Ponadto charakter Parafolks ma się zmieniać na przestrzeni całego ich życia.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Dzięki umieszczonym na budynkach ogłoszeniom, nasi podopieczni będą mogli podjąć się pracy w miejscach fizycznie znajdujących się w świecie gry. Każdy zawód wymagać ma od nas pewnego poziomu umiejętności w danym zakresie. Podczas standardowego dnia roboczego przyjdzie nam wybrać dodatkowe zajęcie (np. słuchanie muzyki, rozwijające naszą wiedzę w tym zakresie), które nasi bohaterowie będą wykonywać w międzyczasie.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Relacje i rozmowy między Parafolks mają być bardzo naturalne i wynikać z kontekstu sytuacji. Jako gracz możemy zainicjować dialog, a w niektórych momentach jego trwania zadecydować o generalnym kierunku konwersacji.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Typy i poziomy relacji będą zależały od czasu, jaki spędzimy z daną postacią oraz – w kluczowych momentach – od pomyślności akcji, opatrzonych konkretną, wyrażoną w procentach szansą na osiągnięcie pomyślnego efektu.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Choć niespodziewane, ogłoszenie to zostało niebezpośrednio zasugerowane przez twórców Paralives w styczniowym podsumowaniu postępów prac nad grą. Teraz wiemy już, że na jednego z konkurentów The Sims poczekamy co najmniej rok.

Sonia Selerska

Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

więcej