Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2024, 11:50

autor: Adrian Werner

Po 5 latach ciszy EA nieoczekiwanie zabrało głos w temacie Spore. Społeczność gry nie kryje podekscytowania

EA rozbudziło nadzieje fanów Spore. Oficjalna strona została zaktualizowana po raz pierwszy od pięciu lat, a wydawca oddelegował nowy zespół do tej produkcji.

Źródło fot. EA
i

Po wielu latach firma Electronic Arts nagle przypomniała sobie o Spore, czyli szalenie ambitnej grze studia Maxis.

  1. Na oficjalnej stronie opublikowano pierwszą od pięciu lat nową wiadomość. Można w niej przeczytać, że EA ustanowiło nowy zespół odpowiedzialny za tę grę.
  2. Uruchomiono również oficjalnego Discorda.
  3. EA studzi nadzieje graczy i ostrzega, że nie chodzi tutaj o sequel. Firma nie ma też w planach nowych wielkich aktualizacji. Póki co stwierdzono, że celem jest zwiększenie zaangażowania społeczności i stworzenie dla niej centralnego ośrodka komunikacji.

Mimo to fani są podekscytowani. Warto zwrócić uwagę na fakt, że EA wykluczyło jedynie wielkie aktualizacje. Są więc możliwe mniejsze patche, a te grze bardzo by się przydały. Produkcja ukazała się 16 lat temu i ma sporo problemów na współczesnych pecetach. Przykładowo na Steamie sieciowy multiplayer co prawda działa, ale wymaga rejestracji, która już nie jest aktywna.

Fani doceniliby więc nawet małe aktualizacje, które zwiększyłyby komfort zabawy na współczesnych sprzętach. Mimo zapewnień EA, niektórzy liczą jednak na sequel albo remaster. W końcu nagłe przypomnienie sobie wydawcy o tej grze byłoby dziwne, gdyby w dalszych planach nie było niczego nowego.

Spore zadebiutowało w 2008 roku na PC. Produkcja okazała się wielkim rozczarowaniem, głównie z powodu niedorzecznie napompowanych oczekiwań. Gdy te emocje opadły, wielu graczy doceniło oferowane przez grę świeże rozwiązania i dużą swobodę. Dzisiaj na Steamie 92% recenzji graczy chwali Spore, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór produkcji.

  1. Spore na Steamie
  2. Spore – recenzja gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej