Studio Jade Raymond stworzy grę-usługę w chmurze dla Sony i wesprze architekta PS5
Jade Raymond i Haven Studios oficjalnie dołączyli do deweloperów Sony. Zespół nawiązał też już współpracę z projektantem PS5 Markiem Cernym.

Firma Sony sfinalizowała zakup Haven Studios, nowego zespołu Jade Raymond. Deweloperkę znaną głównie z serii Assassin’s Creed przywitano w PlayStation Studios na Twitterze.
Raymond skorzystała też z okazji, by wspomnieć o planach studia Haven w rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz. Niewiele powiedziała o pierwszym projekcie, „rewolucyjnej” grze-usłudze reprezentującej nową markę, ale dała do zrozumienia, że ma spore ambicje. Głównym obszarem zainteresowania zespołu jest chmura.

Zespół liczy ponad dwukrotnie więcej osób niż w ubiegłym roku (106, w październiku było ich nieco ponad 50). Spora część nowych twórców to pracownicy działu badawczo-rozwojowego (R&D), którzy zajmują się „długoterminowym innowacjami w chmurze”. Wśród nich jest Jalal El Mansouri, dawny architekt techniczny studia Ubisoft Montreal i gry Rainbow Six: Siege.
Prace zespołu przyciągnęły też uwagę samego Marka Cerny’ego – głównego projektanta PlayStation 5. Jego zaangażowanie ma być wręcz głównym powodem, dla którego Haven Studios tak bardzo inwestuje w dział R&D i „śmiałe idee”, nad którymi rozmyśla zespół Raymond.