Playerunknown's Battlegrounds na czwartym miejscu na Steam, jeśli chodzi o liczbę graczy w szczytowym okresie
Brendan „Playerunknown” Greene pochwalił się, że jego opus magnum - Playerunknown's Batllegrounds - osiągnęło czwarty wynik, jeśli chodzi o liczbę użytkowników grających jednocześnie na platformie Steam. W szczytowym okresie produkcję studia Bluehole miało uruchomionych ponad 380 tysięcy osób.
Playerunknown's Battlegrounds, czyli sieciowa strzelanka typu battle royale od studia Bluehole, nadal znajduje się we Wczesnym Dostępie (z którego ma wyjść jeszcze w tym roku). Mimo to wciąż bije ona rekordy popularności. Jest największym bestsellerem platformy Steam już siedemnaście tygodni z rzędu i nie opuszcza Top 5 najchętniej oglądanych gier na Twitchu. Do końca czerwca, czyli ledwie cztery miesiące po premierze w ramach Early Access, Playerunknown's Battlegrounds rozeszło się w 4 milionach egzemplarzy i wygenerowało 100 milionów dolarów przychodu. Ostatnio Brendan „Playerunknown” Greene, dyrektor kreatywny tytułu, pochwalił się na Twitterze osiągnięciem kolejnego kamienia milowego. Według danych Steam w jego najnowsze dzieło w szczytowym okresie grało jednocześnie 382 561 osób.
Jest to czwarty wynik w historii platformy firmy Valve i najlepszy w tym roku. Wyżej są jedynie Dota 2 (1 261 328 graczy jednocześnie w najgorętszym okresie), Counter-Strike: Global Offensive (850 485 graczy jednocześnie) i Fallout 4 (471 955 graczy jednocześnie – największa liczba, jeśli chodzi o gry przeznaczone dla pojedynczego gracza). Playerunknown's Battlegrounds pokonało na tym polu chociażby Grand Theft Auto V oraz PayDay 2. Warto jeszcze dodać, że zgodnie ze statystykami Steam Charts, w ciągu ostatnich 30 dni średnia liczba osób, które miały uruchomione najnowsze dzieło studia Bluehole w tym samym czasie, wyniosła prawie 183 tysiące.
Twórcy rzecz jasna nie zamierzają spoczywać na laurach. Wkrótce możemy spodziewać się kolejnych aktualizacji, które wprowadzą do Playerunknown's Battlegrounds liczne nowości. W planach jest między innymi zaimplementowanie nowej mapy, mechaniki wspinania, hardkorowych serwerów FPP oraz trybu zombie. Twórcy nie wykluczają również stworzenia rozgrywek cross-platformowych, podczas których gracze pecetowi będą mogli mierzyć się z posiadaczami wersji tego tytułu na Xboksa One (pojawienie się konwersji zapowiedziano podczas tegorocznych targów E3). Miłośników strzelaniny sieciowej studia Bluehole czeka zatem jeszcze mnóstwo atrakcji i całkiem prawdopodobne, że rekord liczby graczy, którym pochwalił się niedawno Brendan Greene, zostanie poprawiony. Czy Playerunknown's Battlegrounds uda się kiedyś osiągnąć wynik Doty 2? Raczej nie znajduje się to obecnie nawet w sferze marzeń deweloperów i na razie wydaje się to chyba niemożliwe (choćby dlatego, że popularna MOBA od studia Valve jest udostępniona w modelu free-to-play), lecz kto wie? Przekonamy się o tym w przyszłości.
- Oficjalna strona gry Playerunkonwn’s Battlegrounds
- Graliśmy w Playerunknown’s Battlegrounds – najlepsze igrzyska śmierci?