autor: Anna Karpińska
Plany wydawnicze City Interactive. Sniper 2 w przyszłym roku?
City Interactive, jedna z największych firm działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, ogłosiła plany wydawnicze na lata 2011- 2012 i podała najnowsze wyniki finansowe spółki. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy będzie dalszy rozwój marki Sniper: Ghost Warrior. Potwierdzają się zatem przypuszczenia dotyczące wydania drugiej odsłony tego efektownego FPS-a.
City Interactive, jedna z największych firm działających na polskim rynku elektronicznej rozrywki, ogłosiła plany wydawnicze na lata 2011- 2012 i podała najnowsze wyniki finansowe spółki. Jednym z najważniejszych elementów strategii firmy będzie dalszy rozwój marki Sniper: Ghost Warrior. Potwierdzają się zatem przypuszczenia dotyczące wydania drugiej odsłony tego efektownego FPS-a.
Według najnowszych wyników firmy, do tej pory Sniper: Ghost Warrior sprzedał się w ilości ponad 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej gier kupili gracze z Ameryki Północnej (206 tysięcy) oraz Wielkiej Brytanii (98 tysięcy). W Polsce do rąk użytkowników trafiło do tej pory 15 tysięcy kopii. Poza dobrymi wynikami sprzedaży na zagranicznych rynkach, Sniperowi udało się także osiągnąć wysokie notowania w rankingach. W Wielkiej Brytanii, Austrii i Polsce gra trafiła na pierwsze miejsce, w Niemczech na drugie, a w wielu krajach znalazła się w czołowej dziesiątce najpopularniejszych tytułów.
Wyniki sprzedaży Sniper: Ghost Warrior
Kraj/Region | Ilość sprzedanych egzemplarzy | Miejsce w rankingu |
Ameryka Północna | 206 000 | TOP 10 (USA) |
Wielka Brytania | 98 000 | #1 |
Niemcy | 57 000 | #2 |
Francja | 38 000 | TOP 10 |
Austria | 16 000 | #1 |
Polska | 15 000 | #1 |
Skandynawia | 12 000 | TOP 10 |
Kraje Beneluksu | 10 000 | b. d. |
Dobre wyniki finansowe Sniper: Ghost Warrior to nie jedyny sukces, którym pochwalił się przedstawiciele City Interactive. Prezes firmy Marek Tymiński poinformował bowiem, że w okresie od lipca do sierpnia 2010 roku spółka uzyskała przychody w wysokości 27,5 miliona złotych i tym samym spełniła prognozy dotyczące zwiększenia wpływów ze sprzedaży gier. Tymiński podkreślił przy tym, że zasadnicze znacznie w osiągnięciu wysokich wyników finansowych ma dobrze funkcjonująca współpraca pomiędzy polskimi i zagranicznymi biurami firmy.
City Interactive podzieliła się ponadto informacjami na temat planów spółki na najbliższe lata. Najważniejszym celem firmy w nadchodzącym okresie będzie kontynuacja rozwoju marki Sniper: Ghost Warrior i wprowadzenie jej na platformę PlayStation 3. Ten ostatni zabieg będzie możliwy dzięki podpisaniu umowy licencyjnej, którą rodzimy wydawca zawarł 12 sierpnia bieżącego roku z amerykańskim Sony Computer Entertainment. Oprócz działań zmierzających do wdrożenia Snipera na PS3, planowane jest także wydanie dwóch DLC (we wrześniu i listopadzie).
Marek Tymiński stwierdził ponadto, że City Interactive chce się skoncentrować na wydawaniu gier wysokiej jakości i w związku z tym planuje tworzenie kolejnych FPS-ów pokroju Sniper: Ghost Warrior. Wstępne założenia obejmują plan wypuszczenia na rynek dwóch hitów w 2011 i trzech w 2012 roku, co w połączeniu z informacją o rozwoju marki Sniper, daje podstawy do prognozowania, że jednym z owych tytułów może być właśnie Sniper 2.
Wiadomo także, że wszelkie działania zmierzać będą w kierunku rozwijania działań globalnych (zwłaszcza w Ameryce Północnej), a także wydawaniu gier na różne platformy, w tym między innymi: Nintendo DS, Nintendo Wii oraz smartphone’y. Tymiński przyznał jednak, że w przypadku tych ostatnich prowadzona jest na razie ostrożna obserwacja tego segmentu rynku.
Plany City Interactive
na lata 2010 - 2012
L. p. | Plan | Rok |
1 | DLC 1 do Sniper: Ghost Warrior | Wrzesień 2010 |
2 | DLC 2 do Sniper: Ghost Warrior | Listopad 2010 |
3 | Rozwój marki Sniper: Ghost Warrior i wprowadzenie jej na platformę PS3 | 2010 – 2012 |
4 | Tworzenie FPS-ów na konsole nowej generacji | 2011 – 2012 |
5 | Rozwijanie działalności wydawniczej globalnie i w Ameryce Północnej | 2010 – 2012 |
6 | Gry dedykowane na Nintendo DS oraz Nintendo Wii | 2011 – 2012 |
7 | Tworzenie gier na smartphone’y | 2011 - 2012 |
8 | Wydanie 2 dużych hitów | 2011 |
9 | Wydanie 3 dużych hitów | 2012 |
Warto w tym miejscu przypomnieć, że w ostatnim okresie na półki sklepowe trafiło kilka tytułów sygnowanych logo City Interactive. Pod koniec sierpnia swoją polską premierę miały między innymi: przygodówka point&click The Whispered World (PC), platformówka Braid (PC) i nawiązująca do popularnej serii Harvest Moon – Farm Frenzy: Animal Country (NDS).