Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2015, 21:28

Pillars of Eternity z łatką 1.03. Poważny błąd z ekwipunkiem usunięty

Studio Obsidian Entertainment wypuściło patch 1.03 do gry Pillars of Eternity. Wśród wielu wprowadzonych zmian wyróżnia się eliminacja błędu powodującego usuwanie postaciom bonusów pasywnych po wyekwipowaniu przedmiotu przez podwójne kliknięcie LPM. Aktualizacja jest już dostępna dla wersji na Steamie i wkrótce pojawi się w wydaniu z GOG.com.

Choć Pillars of Eternity jest powszechnie uważane za wyśmienitego cRPG-a, niejeden gracz skarży się na trapiące grę błędy. Na szczęście studio Obsidian Entertainment właśnie wypuściło do swojego najnowszego dzieła kolejną łatkę, oznaczoną numerem 1.03. Na pierwszy plan wysuwa się tutaj eliminacja poważnego błędu, o którym pisaliśmy przed paroma dniami – powodował on, że niekiedy po wyekwipowaniu bohatera w przedmiot poprzez podwójne kliknięcie go lewym przyciskiem myszy (zamiast przeciągnięcia w odpowiednie pole przy wizerunku postaci), heros trwale tracił swoje zdolności i bonusy pasywne. Co więcej, twórcom udało się naprawić ten problem „retroaktywnie”, czyli nawet u osób, którym błąd dał się już we znaki i zepsuł grę. Aktualizacja jest już dostępna w wersji na Steamie, natomiast do wydania z GOG.com zostanie wprowadzona wkrótce.

Poniżej przedstawiamy inne co ciekawsze zmiany:

  • Już nie zdarza się, by przedmioty podnosiły postaciom statystyki permamentnie;
  • Rozwiązany został problem z wyłączaniem się gry („crashem”) w Twierdzy Raedrika;
  • W menu możemy znaleźć opcję konfiguracyjną dla antyaliasingu;
  • Wprowadzone zostały zaawansowane wskazówki do Encyklopedii;
  • Zwiększyła się liczba ikon przedmiotów;
  • Nagrano kwestie mówione związane z czynnościami i statusami takimi jak otwieranie zamków, zatrucie, wypatrzenie wroga w trybie zwiadu, nieudane rzucenie zaklęcia, unieruchomienie czy wykonanie zadania;
  • Możliwe stało się robienie użytku z wytrychów umieszczonych w schowku;
  • Nic już nie stoi na przeszkodzie, by „wyposażać się” w niedźwiedzich i kocich pupili razem z kapeluszami.

Oprócz tego naprawiono wiele innych błędów (związanych np. z zadaniami, interfejsem, udźwiękowieniem i grafiką) oraz poprawiono balans mechaniki rozgrywki. Pełną listę szykowanych zmian znajdziecie pod tym adresem.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej