Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 czerwca 2024, 09:12

Po ponad 6 latach Pillars of Eternity otrzymało nowy patch. Aktualizacja usuwa stary exploit

Pillars of Eternity otrzymało pierwszą od lat aktualizację, która unowocześnia warstwę techniczną RPG-a i poprawia rozgrywkę.

Źródło fot. Obsidian Entertainment / Xbox Game Studios.
i

Po ponad 6 latach twórcy Pillars of Eternity wypuścili nową aktualizacją dla wersji PC. Patch 1.3.7.1377, który można było testować od początku roku, jest już dostępny w stabilnej wersji. Wymaga on pobrania około 14 GB danych, przy czym po instalacji gra ma zajmować znacznie więcej miejsca na dysku (ponad 50 GB; via Steam).

Oczywiście nie jest to łatka z nową zawartością. Uaktualnienie to różne poprawki techniczne, w tym przesiadka na nową wersję silnika Unity oraz DirectX 11. Do tego dochodzą poprawki warstwy audiowizualnej, wliczając w to tzw. T-Pose postaci na początku niektórych cutscenek oraz problemy z różnymi efektami specjalnymi.

Jednakże patch 1.3.7.1377 to także naprawione questy i mechaniki rozgrywki Pillars of Eternity. Twórcy usunęli usterkę, która powodowała podwajanie się efektów wpływających na postacie przy wczytywaniu zapisanych stanów gry oraz nieprawidłowe działanie talentów, w tym Psychic Backlash oraz Brutal Backlash, które w wyniku błędu sprzed kilku lat aktywowały się dowolną liczbę razy w trakcie starcia (zamiast tylko raz na walkę).

Pełną listę zmian w wersji 1.3.7.1377 znajdziecie w ogłoszeniu opublikowanym na karcie Pillars of Eternity na Steamie. Pytanie tylko, czy aktualizacja ukazała się tuż przed letnimi pokazami gier przypadkiem, czy też stanowi ona część większego planu?

  1. Recenzja gry Pillars of Eternity – wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu
  2. Pillars of Eternity – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej