autor: Janusz Guzowski
Pillars of Eternity – beta wolna od spoilerów
Twórcy Pillars of Eternity, studio Obsidian Entertainment, zapewniają, że wersja beta gry, którą można testować od wczoraj, jest tak zaprojektowana, by nie popsuć wrażeń z finalnego produktu. Wydanie testowe nie zawiera żadnych elementów głównego wątku fabularnego, zmodyfikowano też postacie, które można przyłączyć do drużyny.
Zdaniem Obsidian Entertainment, beta Pillars of Eternity została tak zaprojektowana, by nie popsuć użytkownikom wrażeń z pełnej wersji gry. Twórcy usunęli z niej wszelkie nawiązania do głównego wątku fabularnego. Postacie, które można przyłączyć do drużyny zastąpiono specjalnie przygotowanymi zamiennikami.
Beta została uruchomiona wczoraj na platformie Steam. Obecnie dostępna jest jedynie wersja pod Windows, jednak w najbliższych czasie mają pojawić się także wydania pod Linuksa i MacOS. Do bety mają dostęp wszyscy użytkownicy, którzy wsparli tworzenie gry kwotą co najmniej 110 dolarów (ok. 350 złotych). Zbiórka trwa do 22 sierpnia, istnieje więc możliwość dołączenia do testów. Klucz do wersji beta nie jest kluczem do pełnej wersji, będą więc widoczne na koncie Steam jako dwa oddzielne produkty. Gra dostępna jest w polskiej wersji językowej. Dodatkowo udział w testach nie jest objęty żadną umową poufności, zatem w najbliższej przyszłości można spodziewać się wysypu wszelakich materiałów multimedialnych.
- Typ: klasyczne cRPG
- Deweloper: Obisidian Entertainment
- Planowana data wydania: Listopad 2014
Wersja testowa jest oparta na tej zademonstrowanej podczas zakończonych niedawno targów Gamescom w Kolonii, jednak ma być sukcesywnie rozszerzana o nową zawartość, która wymaga przetestowania. Obecnie świat gry obejmuje wioskę Dyrford wraz z otaczającymi ją ostępami i lochami. Do wyboru są wszystkie dostępne poziomy trudności (Easy, Normal, Hard), opcjonalne tryby (Expert Mode, Trial of Iron, Path of the Damned), a także rasy (Aumaua, Boscy, Elfy, Krasnoludy, Ludzie, Orlanie) i klasy (Barbarzyńca, Czarownik, Druid, Kapłan, Łotrzyk, Łowca, Mnich, Paladyn, Pieśniarz, Szyfrant, Wojownik). Gracz zaczyna na pierwszym poziomie doświadczenia, jednak startowa pula punktów pozwala na rozwinięcie postaci do poziomu piątego. Beta umożliwia awans do ósmego poziomu doświadczenia, co ma wystarczyć do zapoznania się z mechaniką i charakterystyką poszczególnych ras i klas. Graczowi towarzyszyć będą czterej towarzysze – wojownik, łotr, kapłan i czarownik – na piątym poziomie doświadczenia. Mimo posiadania lekkiego sprzętu ich ogólne wyposażenie będzie lekko wybrakowane (m.in. pod kątem magicznego ekwipunku czy przedmiotów konsumowalnych).
Co jest?
Z zapowiadanej mechaniki dane nam będzie przetestować:
- Rzemiosło i zaklinanie – rzemiosło pozwala na tworzenie przedmiotów konsumowalnych (jedzenie, mikstury, zwoje). Zaklinanie umożliwia modyfikowanie broni oraz zbroi i tarcz. Co ważne, ulepszać można także przedmioty unikalne, dzięki czemu mają zyskiwać dodatkowe właściwości.
- Najemni towarzysze – u Dengler, w gospodzie Dracogen, będziemy mogli nająć dodatkowych członków drużyny.
- Zapasy podróżne i gospody – system odpoczywania w Pillars of Eternity bazuje na zasobach. Kiedy jesteśmy „poza miastem” możemy rozbić obóz, wykorzystując dostępne zapasy podróżne, których maksymalna ilość zależy od wybranego poziomu trudności. Oprócz tego można odpoczywać w gospodzie, przy czym nocleg w pokoju o wyższym standardzie zapewni nam premię do statystyk na pewien czas po wyruszeniu w dalszą podróż.
Czego nie ma?
- W becie nie uświadczymy za to zapowiadanego systemu zarządzania własną twierdzą, który ma się pojawić dopiero w pełnej wersji.
- Nie będzie nam dane przetestować także wszelkich rozwiązań przewidzianych dla postaci powyżej ósmego poziomu doświadczenia.
Pillars of Eternity to gra cRPG w klasycznym stylu – wzorowana na takich tytułach jak Baldur’s Gate czy Icewind Dale - wyprodukowana przez studio Obisidian Entertainment przy wsparciu ze strony użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Pierwotnym celem twórców było uzbieranie miliona dolarów, jednak ostatecznie uzyskana kwota wyniosła niemal cztery miliony. Gra ma mieć swoją premierę w listopadzie 2014 roku, wyłącznie na platformie PC.