Pierwszy zwiastun The Spire, czyli obiecującej gry niezależnej
Udostępnienie taniej licencji na Unreal Development Kit zaowocowało masą nowych produkcji niezależnych. Jedna z najbardziej obiecujących, czyli pierwszoosobowa mieszanka zręcznościówki i gry logicznej zatytułowana The Spire doczekała się wreszcie pierwszego zwiastuna.
Udostępnienie taniej licencji na Unreal Development Kit zaowocowało masą nowych produkcji niezależnych. Jedna z najbardziej obiecujących, czyli pierwszoosobowa mieszanka zręcznościówki i gry logicznej zatytułowana The Spire doczekała się wreszcie pierwszego zwiastuna.
Twórcy (zgromadzeni w studiu Raw Games) zachwalają swój projekt jako klimatyczną mieszankę gry akcji i przygodówki, która ma połączyć ciekawą mechanikę zabawy z rozbudowaną fabułą oraz wymagającymi zagadkami. Wypuszczono już pierwszy zwiastun pokazujący fragmenty rozgrywki.
Akcja gry toczy się w roku 2029. Populacja na Ziemi przekroczyła już maksymalny możliwy do wyżywienia poziom, a surowce naturalne znajdują się na wyczerpaniu. Wszystkie kraje połączyły się pod przywództwem jednego światowego rządu, by w ten sposób spróbować chociaż odwlec nadciągającą katastrofę. Gracze wcielają się w postać Davida Samuela Mahera, który budzi się w tajnej placówce badawczej ukrytej głęboko pod powierzchnią Antarktyki. Nasz bohater nie pamięta niczego co wydarzyło się zanim tu trafił, co jest o tyle niebezpieczne, że w utraconych wspomnieniach kryje się sekret oplatającego całą planetę spisku.
Po przebudzeniu Maher odkrywa, że do ręki zostało mu na stale przytwierdzone urządzenie potrafiące manipulować fizyką otoczenia. Dzięki niemu możemy brutalnie popychać, przyciągać, łapać w locie i miażdżyć odległe obiekty oraz wrogów. Urządzanie pozwala oczywiście również na bardziej delikatnie manipulowanie przedmiotami, co jest pomocne przy rozwiązywaniu zagadek logicznych. Specjalne moce dodatkowo zwiększają użyteczność tej zabawki. Jako przykład podano Polaryzację, która pozwala poderwać dwa obiekty, sprawić by z impetem zderzyły się w powietrzu a następnie rozrzucić je w różne strony.
Twórcy obiecują, że walka będzie wymagać łączenia ataków w sekwencje, które spowodują zwiększanie zadawanych obrażeń. Konieczne okaże się również sprytne wykorzystywanie fizycznych właściwości otoczenia. Ciekawie zapowiada się system rzemiosła, pozwalający nam na wykorzystywanie znajdowanych obiektów do tworzenia nowych przedmiotów i naprawiania zepsutych urządzeń.
Całość zdaje się przypominać zeszłoroczną grę Twin Sector, z tą różnicą, że zespół Raw Games nie ma zamiaru powtarzać błędów swoich poprzedników. Grafika sprawia zdecydowanie lepsze wrażenie, a sama mechanika zabawy jest wyraźnie bardziej rozbudowana i mniej monotonna. The Spire tworzone jest wyłącznie z myślą o pecetach i na razie nie jest znana planowana data premiery. Zainteresowanych odsyłamy na poświęcone temu tytułowi strony: