autor: Grzegorz Ferenc
Pierwszy (piękny) screen z Project Eternity. Nowe informacje o grze Obsidian Entertainment
Studio Obsidian Entertainment opublikowało pierwszy screen z gry Project Eternity. Z pewnością przypadnie on do gustu fanom izometrycznych RPG-ów. Ponadto twórcy zaprezentowali wybrane pojęcia z uniwersum produkcji oraz projekt związanego z nim cyfrowego kompendium wiedzy. W sieci pojawiły się także dwa interesujące wywiady z Chrisem Avellone.
Fani izometrycznych gier RPG mogą nacieszyć swój wzrok widokiem pierwszego screena z gry Project Eternity studia Obsidian Entertainment, ukazującego wejście do bliżej nieokreślonej świątyni w regionie Eír Glanfath. Został on upubliczniony wraz z aktualizacją akcji zbiórki funduszy w serwisie Kickstarter. Pełen szczegółów obrazek przywodzi na myśl najbardziej kultowe pozycje, jakie tworzyli zaangażowani w projekt Chris Avellone, Tim Cain i Josh Sawyer, jak chociażby serie Baldur’s Gate oraz Icewind Dale.
Warto dodać, że obrazek jest tylko drobną wisienką na torcie dwudziestej aktualizacji projektu studia Obsidian na Kickstarterze. W większości jest ona poświęcona tematyce uniwersum i prezentuje trzynaście pojęć – nazw lokacji, państw, bóstw, ludów, a nawet występującego w grze narkotyku. Znajdą się one w zapowiedzianym cyfrowym almanachu kampanii Project Eternity, zawierającym szczegółowe informacje o świecie gry, który można zakupić za 15 dolarów (ok. 45 zł) lub otrzymać za darmo, jeżeli zadeklarowało się co najmniej 50 dolarów wsparcia w ramach zbiórki funduszy.
Z aktualizacji możemy się na przykład dowiedzieć, że nazwa ludu zamieszkującego Imperium Aedyr oznacza dosłownie „Lud Jelenia”, składający się z ludzi i elfów. Część z nich zamieszkuje niepodległy Wolny Palatynat Dyrwood, którego władcy rywalizują z imperium o kontrolę nad regionem Eír Glanfath, dawniej będącym starożytnym elfickim królestwem, obecnie pełnym ruin i „biamhaków”, czyli duchów wiatru. Aedyrczycy wyznają różne bóstwa, w tym Eothasa (boga światła i odkupienia) oraz Magran (boginię wojny i ognia), a starsi z nich mówią jeszcze w starym dialekcie Hylspeak. Z kolei orlanie to lud zamieszkujący miejsca na północy i południu, posiadające najsurowszy klimat. Aby dowiedzieć się więcej na temat świata Project Eternity, zachęcamy do odwiedzenia strony aktualizacji.
Jakby tego było mało, w sieci pojawiły się dwa ciekawe wywiady z Chrisem Avellone, który w przeszłości pracował m.in. nad Planescape Torment i Fallout 2. Pierwszy z nich – dla serwisu 1UP – dotyczy Project Eternity, natomiast drugi – dla Obsolete Gamer – ma szerszy zakres tematów.
W rozmowie z 1UP Avellone opowiada m.in. o przygotowaniach do ogłoszenia projektu i natychmiastowym wsparciu ze strony fanów, w tym serwisu Curse, który od razu zaangażował się w tworzenie kompendium wiedzy w formacie wiki. Członek Obsidian Entertainment podkreślił, że decyzja o stworzeniu izometrycznego RPG wynikała z dużego potencjału, jaki twórcy dostrzegają w tego rodzaju konwencji i jego zalet, przede wszystkim możliwości lepszego sterowania kilkuosobową drużyną. Zapytany o ewentualne problemy związane z kreaowaniem od podstaw nowego świata, Avellone stwierdził, że tak naprawdę było to synonimem wyzwolenia od konieczności dostosowywania się do pewnych reguł, panujących na przykład w świecie Star Wars.
Avellone zapowiedział, że Project Eternity nie będzie zawierał odniesień do rzeczywistego świata, ale ma się opierać na pewnych uniwersalnych założeniach, leżących u podstaw różnych kultur. Wspomniał także o rozbudowanych dialogach i dużej ilości tekstu w grze, co sprowadzi się do znacznego ograniczenia kwestii mówionych, tak jak miało to miejsce chociażby w serii Baldur’s Gate.
Z kolei z rozmowy z serwisem Obsolete Gamer możemy się dowiedzieć, że gra będzie posiadała tradycyjny system awansowania i rozwoju postaci, który będzie powiązany z fabułą i uniwersum. Tytuł ma oferować większą różnorodność decyzji – nie mają się one sprowadzać do trójpodziału „dobry, zły, neutralny”. Jednocześnie nie uświadczymy w niej przerywników filmowych na silniku gry, ponieważ w opinii Avellone ograniczają one działanie gracza. Co ciekawe, głównym źródłem inspiracji dla lokacji, które znajdą się w grze, jest przede wszystkim seria Icewind Dale. Z punktu widzenia rozwoju świata, Project Eternity ma przypominać poziom technologii znany w XVI wieku, a jego fabuła (nad którą wciąż trwają prace) ma być skierowana do dorosłego gracza.
Akcja zbiórki funduszy na projekt Obsidian Entertainment na Kickstarterze zakończy się za cztery dni. Jak na razie twórcy zebrali ponad 2 miliony 730 tys. dolarów. Premiera Project Eternity planowana jest na 2014 rok na PC.
- Strona Project Eternity na Kickstarterze
- Wywiad z Chrisem Avellone w serwisie 1UP
- Wywiad z Chrisem Avellone w serwisie Obsolete Gamer #1
- Wywiad z Chrisem Avellone w serwisie Obsolete Gamer #2