autor: Konrad Serafiński
Pierwszy gameplay z Command and Conquer Remastered
W sieci pojawił się pierwszy gameplay z Command & Conquer Remastered. Produkcja wykorzysta grafikę 2D i otrzyma funkcję przełączania się w czasie rzeczywistym między grafiką oryginalną a odświeżoną.
Electronic Arts pochwaliło się pierwszym zapisem rozgrywki z Command & Conquer Remastered - odświeżonej wersji kultowej strategii z 1995 roku. Przy okazji ogłoszono kilka nowości związanych z produkcją. Prezentacja skupiła się na tym, czy remaster będzie grą 2D czy 3D. Twórcy zdradzili, że tytuł jest tworzony w klasycznym, dwuwymiarowym stylu. Wszystko po to, aby zachować ducha oryginału. Jim Vessella, producent C&C Remastered, jasno zaznacza:
Naszym planem było zremasterowanie klasycznych gier, nie przygotowanie ich remake'ów. Z kreatywnego punktu widzenia oznacza to, że zawsze przyświecała nam myśl o dochowaniu wierności oryginałowi. Stale szukamy sposobów, żeby realizować ten cel. Kiedy pozyskaliśmy kod źródłowy gier C&C Tiberian Dawn i Red Alert, uzyskaliśmy sensowną możliwość wiarygodnego odtworzenia tego, jak te tytuły wyglądały, jakie wywoływały odczucia i jak się w nie grało. Uznaliśmy, że dwuwymiarowe grafiki będą najlepszym połączeniem tych elementów i zapewnią nam autentyzm, do którego dążyliśmy.
Co równie ciekawe, produkcja otrzyma funkcję przełączania się między grafiką wersji oryginalnej i zremasterowanej w czasie rzeczywistym, na przykład w trakcie misji fabularnej. Jak ma to działać? Okazuje się, że bardzo prosto:
Oznacza to, że podczas każdej misji kampanijnej naciśnięcie jednego przycisku pozwoli płynnie przełączać się między oryginalnymi zasobami w rozdzielczości 320x200 a zremasterowanymi w rozdzielczości nawet 3840x2160. Możliwość eksperymentowania z tą funkcją zapewniła nam w ostatnich miesiącach mnóstwo frajdy. Wierzymy, że będzie też należała do waszych ulubionych elementów naszych remasterów. Poza przełączaniem się w czasie rzeczywistym będziecie też mieli możliwość przybliżenia obrazu, żeby nacieszyć oczy wszystkimi szczegółami zasobów w wysokiej rozdzielczości. Skuteczne przybliżenie będzie się plasować gdzieś pomiędzy wysokością zawieszenia kamery w wersjach DOS i C&C Gold.
Jak sami widzicie, twórcy poważnie podeszli do tematu, chociaż nie ukrywają, że przed nimi wciąż wiele pracy. Jim Vassella podkreśla, że ekipa jest na etapie usuwania błędów i poprawiania obiektów na podstawie opinii współpracowników oraz rad społeczności. W najbliższych miesiącach poznamy więcej szczegółów dotyczących Command & Conquer Remastered. Miejmy nadzieję, że będzie wśród nich data premiery.