autor: Piotr Bicki
Pierwsze szczegóły nowej łatki Wiedźmina 3. Będą skrytki na sprzęt
Przedstawiciele studia CD Projekt RED ujawnili szczegóły kolejnego patcha do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Łatka o numerze 1.07 (na PC, na konsolach najprawdopodobniej będzie oznaczona jako 1.06) przyniesie ze sobą kilka poprawek, nie zabraknie jednak też paru nowości. Wśród nich znajdą się skrytki, w których będzie można składować niepotrzebny sprzęt.
Kilka dni temu deweloperzy odpowiedzialni za powstanie Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu zdradzili, że kolejna aktualizacja produkcji będzie największą, jaka do tej pory ujrzała światło dzienne. I wygląda na to, że nie rzucali słów na wiatr – wystarczy zerknąć na ujawnioną dzisiaj przez studio CD Projekt RED listę części zmian i nowości, jakie zostaną wprowadzone w łatce. Najbardziej istotną wydaje się być dodanie rozlokowanych w świecie gry skrytek, w których Geralt będzie mógł schować niepotrzebny w danej chwili sprzęt. Dzięki temu gracze nie będą już musieli wyrzucać zbędnego żelastwa, którego nie mogą z różnych powodów sprzedać w określonym momencie. A jeśli chodzi o ekwipunek – komponenty niezbędne do wytwarzania przedmiotów i mikstur (alchemii) nie będą już powiększać ciężaru noszonego na plecach przez Białego Wilka.
Poza tym patch przyniesie ze sobą alternatywny i w całości opcjonalny schemat sterowania (aczkolwiek szczegółów na jego temat na razie brak). Oczywiście nie zabraknie też tradycyjnych poprawek – wyeliminowane zostaną błędy związane z przebiegiem określonych zadań, usprawniona zostanie również wydajność zarówno w przypadku przerywników filmowych, jak i właściwej rozgrywki. Ulepszone zostanie także zachowanie Płotki (i innych koni, których Geralt dosiada).
Data premiery aktualizacji 1.07 nie jest znana, ale łatka ma zostać udostępniona jeszcze w tym tygodniu. Otrzymać ją mają w tym samym czasie właściciele PC-tów oraz konsol (na XONE i PS4 patch pewnie zostanie oznaczona numerkiem 1.06). Deweloperzy zaznaczają jednak, że ze względu na finalizacje prac nad patchem muszą zrobić przerwę w regularnych publikacjach darmowych DLC – kolejny ukaże się więc dopiero w przyszłym tygodniu.
Najważniejsze zmiany, które wprowadzone zostaną w aktualizacji 1.07:
- Nowy, alternatywny (opcjonalny) schemat sterowania Geraltem
- Skrytki do przechowywania przedmiotów dostępne w różnych lokacjach w czasie rozgrywki. Są one zaznaczone na mapie gracza
- Komponenty do wytwarzania przedmiotów i alchemii nie będą dłużej dodawane do ogólnej wagi ekwipunku
- Książki znajdować się będą w dedykowanej im zakładce i przeczytane pozycje zostaną zaznaczone na szaro
- Dostępne będą różne opcje sortowania ekwipunku
- Recepty alchemiczne i diagramy do wytwarzania przedmiotów będą mogły zostać „przypięte”, co oznacza, że wszystkie komponenty i składniki potrzebne do realizacji określonej formuły zostaną zaznaczone w okienku sprzedawcy
- Wprowadzonych zostanie dziesiątki poprawek związanych z problemami dotyczącymi realizacji zadań
- Dodanych zostanie kilka poprawek wydajnościowych, w tym optymalizacja efektów graficznych oraz usprawnienia przerywników filmowych i rozgrywki
- Zaimplementowane zostaną różnego rodzaju poprawki do zachowania konia