Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2006, 12:37

autor: Piotr Doroń

Pierwsze recenzje gier przeznaczonych dla PS3!

Do japońskiej premiery konsoli PLAYSTATION 3 pozostało co prawda jeszcze 11 dni, lecz nie przeszkodziło to dziennikarzom magazynu Famitsu w zrecenzowaniu pierwszych gier przeznaczonych dla tego sprzętu. Jak w takim razie prezentują się startowe pozycje powstałe z myślą o najnowszej stacjonarnej konsoli firmy Sony?

Do japońskiej premiery konsoli PLAYSTATION 3 pozostało co prawda jeszcze 11 dni, lecz nie przeszkodziło to dziennikarzom magazynu Famitsu w zrecenzowaniu pierwszych gier przeznaczonych dla tego sprzętu. Jak w takim razie prezentują się startowe pozycje powstałe z myślą o najnowszej stacjonarnej konsoli firmy Sony?

Jeśli wierzyć naszym japońskim kolegom – całkiem nieźle. Poniżej prezentujemy Wam oceny oraz krótkie notki, w których zawrzemy wrażenia płynące z obcowania z pierwszymi pięcioma tytułami. Obecność czterech not wynika z faktu, że w przypadku Famitsu każda pozycja recenzowana jest przez tyluż redaktorów:

  • Sega Golf Club: 7/7/7/7 – główny zarzut skierowany jest w technikalia. Recenzenci twierdzą, że grając w SGC ma się wrażenie, jakby grało się na którejś z konsol poprzedniej generacji. Ogólnie rzecz biorąc jest to pozycja poprawna.
  • Genji: Days of the Blade: 7/7/7/8 – recenzentom przypadło do gustu bardzo intuicyjne sterowanie oraz ciekawie nakreślone sylwetki głównych bohaterów. Chwalą oni również wielkie zróżnicowanie w umiejętnościami postaci. Oprawa audio-video prezentuje się dobrze. Najpoważniejszym problemem jest zła praca kamery.
  • Resistance: Fall of Man: 9/8/8/8 – gra odznacza się świetnym trybem sieciowym (do 40 graczy jednocześnie) i jest bardzo udana pod względem technicznym. Reszta, choć typowa dla gier z gatunku FPS, również trzyma wysoki poziom.
  • Gundam: Target in Sight: 8/8/8/8 – recenzenci chwalą ładniejszą, niż można się było spodziewać, oprawę graficzną. Jednemu z nich przypadła do gustu wolność – zarówno w sensie wielkiego obszaru, na którym toczą się działania wojenne, jak i w sensie nieliniowości oraz przygotowań do misji (uzbrojenie mecha, wybranie drogi itd.).
  • Ridge Racer 7: 9/9/9/9 – względem części 6, wydanej jedynie na Xboksa 360, poprawie uległa oprawa graficzna, dźwiękowa oraz system jazdy (głównie poślizgów). Autorzy przygotowali również bardzo dobrze dopracowany tryb sieciowy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej