autor: Szymon Liebert
Pierwsze informacje o Fallout: New Vegas ujawnione
W sieci pojawiły się ciekawe informacje o Fallout: New Vegas, pochodzące z kilku magazynów o grach. Większość z nich opublikowano na popularnym forum poświęconemu serii Fallout (Duck and Cover). Okazuje się, że twórcy między innymi planują wprowadzić wymagający tryb „hardcore”, w którym nasza postać stanie przed ryzykiem odwodnienia.
W sieci pojawiły się ciekawe informacje o Fallout: New Vegas, pochodzące z kilku magazynów o grach. Większość z nich opublikowano na popularnym forum poświęconemu serii Fallout (Duck and Cover). Okazuje się, że twórcy między innymi planują wprowadzić wymagający tryb „hardcore”, w którym nasza postać stanie przed ryzykiem odwodnienia.
We wspomnianym trybie „hardcore” przetrwanie w świecie Fallout: New Vegas będzie niezwykle trudne. Oprócz konieczności picia wody gracz będzie musiał brać pod uwagę fakt, że przykładowo amunicja też obciąża plecak, a leczenie wymaga czasu (Stimpaki nie będą działały od razu). Oczywiście będzie można też grać na podobnych zasadach jak w grze Fallout 3.
To tylko jedna z nowinek, które szykują twórcy ze studia Obsidian. Poniższe informacje mogą zawierać spoilery psujące zabawę, więc czytajcie na własną odpowiedzialność.
Fallout: New Vegas skupi się na konflikcie trzech frakcji: New California Republic, Caesar’s Legion oraz mieszkańców New Vegas (drugą z nich znamy ze skasowanego projektu Van Buren). Gracz nie wcieli się w mieszkańca schronu, ale kuriera/podróżnika, którego przed śmiercią uratuje zaprzyjaźniony robot. Pip-Boy’a otrzymamy od jego właściciela, lokalnego doktora.
New Vegas nie zostało zniszczone podczas wojny w takim stopniu jak inne miasta, więc część budynków zobaczymy w niezłym stanie. Wiemy, że prądu mieszkańcom będzie dostarczała tama Hoovera, nad którą zresztą przejmiemy kontrolę. Podczas przeprawy spotkamy jaszczurki Gecko i ghoula, który najwyraźniej zostanie naszym kompanem.
W grze powrócą super mutanty, zarówno te inteligentne jak i przygłupie (w tym wojownicy Nightkin, którzy służyli Masterowi w „jedynce”). Jedną z ich przywódczyń będzie super mutantka w blond peruce rodem z lat 50-tych XX wieku. Mutanci będą mieszkać w miejscu zwanym Black Mountain, reprezentanci NCR na lotnisku McCarran, a Caesar's Legion w Vegas Strip.
Ważnym elementem gry będzie walka. Wiemy, że powróci system VATS, z którym będą wiązały się nowe ruchy i ciosy na bliski dystans. Do naszej dyspozycji oddane zostaną niedostępne wcześniej bronie, jak np. karabin przypominający M4, czy duża spluwa w stylu miniguna. Nasze działania wpłyną nie tylko na karmę, ale i popularność w oczach poszczególnych stron konfliktu.
Twórcy wyjaśnili nieścisłości, które pojawiły się w doniesieniach. Wiemy, że system dialogów będzie powiązany z umiejętnościami. W rozmowach opartych na pobocznych zdolnościach otrzymamy dwa rodzaje tekstów: dla postaci z wysokim poziomem umiejętności (sukces) i niskim poziomem umiejętności (porażka). Umieszczenie obu opcji pozwoli pokazać graczom, że mogli zdziałać coś w danej materii (oprócz tego posłuchamy zabawnych odpowiedzi NPC-ów).
O tym, że gra pojawi się w następnych numerach kilku czasopism wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Nie jest to zresztą żadnym zaskoczeniem, bo produkcja ma zostać wydana w tym roku i doczekała się nawet pierwszego, bardzo krótkiego zwiastuna. Jak widać, jego treść pasuje do powyższych informacji, które chyba budzą nadzieję na kolejną dobrą odsłonę serii.