autor: Janusz Guzowski
Pierwsza aktualizacja Cities: Skylines i szczegóły darmowych DLC
Wydano pierwszą poprawkę do gry Cities: Skylines. Aktualizacja naprawia szereg błędów i zwiększa ilość dostępnych ustawień graficznych i dźwiękowych. Jednocześnie w wywiadzie dla serwisu PC Gamer prezes studia Colossal Order, odpowiedzialnego za produkcję, ujawniła szczegóły dotyczące wydawania darmowych dodatków DLC do tytułu.
Ukazała się pierwsza aktualizacja do ciepło przyjętej strategii ekonomicznej Cities: Skylines. Poprawka oznaczona numerem 1.0.6b skupia się na zwiększeniu stabilności, usunięciu szeregu błędów produkcji oraz dodaniu nowych ustawień graficznych i dźwiękowych. Do najważniejszych z nich należą:
- Usprawnienie działania gry na wszystkich wspieranych systemach operacyjnych (Windows, Mac, Linux).
- Wprowadzenie suwaków pozwalających na dostosowanie poziomu ziarnistości obrazu oraz głośności gwaru miejskiego.
- Wyeliminowanie szeregu błędów graficznych i dźwiękowych (przypadkowo lub niewłaściwie uruchamiane odgłosy, zmiany kolorów przy większej odległości od obiektów).
- Zwiększenie możliwości narzędzia do ulepszania dróg.
- Drobne zmiany w mechanice.
Spis wszystkich poprawek można znaleźć pod tym adresem.
Jednocześnie Mariina Hallikainen, prezes studia Colossal Order, odpowiedzialnego za produkcję gry, w wywiadzie dla serwisu PC Gamer wypowiedziała się na temat planowanych rozszerzeń i polityki ich wydawania. W porozumieniu z wydawcą, firmą Paradox Interactive, zdecydowano się na model podobny do tego, który zastosowano w przypadku gier Crusader Kings II i Europa Universalis IV. Mianowicie, oprócz dużych płatnych rozszerzeń będą ukazywać się również mniejsze bezpłatne dodatki. W jednym z pierwszych dostępnych za darmo DLC znajdziemy możliwość budowania tuneli oraz zestaw europejskich budynków. Jak stwierdziła pani prezes:
Zdecydowaliśmy już, że tunele i budynki europejskie będą darmowymi rozszerzeniami. Jestem głęboko przekonana, że powinno tak być w ich przypadku, sądzę, że są one częścią gry.
W wywiadzie pojawiły się także pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do tytułu trybu wieloosobowego. Hallikainen odniosła się sceptycznie do tych pomysłów, podkreślając, że podstawą Cities: Skylines jest tworzenie miast zgodnie z własnymi pomysłami i fantazjami, a obecność innych osób w czyimś świecie gry tylko zburzyłaby poczucie wolności. Co więcej, nie wiadomo w ogóle, jak taki tryb wieloosobowy miałby funkcjonować. Zapytano też o możliwość wprowadzenia narzędzi do formowania terenu w trakcie pracy nad miastem. Szefowa studia Colossal Order stwierdziła, że w tym wypadku ograniczeniem mogą być możliwości techniczne, ale sprawa jest mocno dyskutowana, a deweloperzy szukają optymalnego rozwiązania.
Przy okazji Hallikainen odniosła się bardzo pozytywnie do społeczności osób tworzących modyfikacje gry. Podkreśliła, że twórcy są otwarci na wszelkiego typu mody i rozszerzenia ze strony fanów. Warto nadmienić, że w tym momencie w Warsztacie Steam funkcjonuje ponad 13 tysięcy projektów graczy.
Cities: Skylines to gra strategiczno-ekonomiczna wyprodukowana przez trzynastoosobowy zespół Colossal Order. Produkcja pozwala graczom na wybudowanie wirtualnego miasta, ale jest przy tym nieco bardziej rozbudowana niż wydane w 2013 roku nowe SimCity.
- Recenzja gry Cities: Skylines – SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta
- Oficjalna strona internetowa gry Cities: Skylines