autor: Michał Kułakowski
Pięć poziomów trudności w Hitman: Rozgrzeszenie
Gra Hitman: Rozgrzeszenie będzie posiadać pięć różnych stopni trudności. Mają one sprawić, że tytuł pozostanie wyzwaniem zarówno dla amatorów jak i weteranów serii o Agencie 47.
Studio Io Interactive przygotowało dla graczy aż pięć stopni trudności w grze Hitman: Rozgrzeszenie. Przy ich ustalaniu twórcy chcieli zadbać o to, by ich tytuł był wyzwaniem zarówno dla amatorów, zaczynających przygodę z serią jak i weteranów, którzy spędzili dziesiątki godzin w poprzednich odsłonach przygód Agenta 47. Poziomy wpływają na AI przeciwników oraz wytrzymałość głównego bohatera, który na najłatwiejszym z nich może bez problemu poruszać się i walczyć nawet pod silnym ostrzałem. W najtrudniejszym z kolei jesteśmy zostawieni sami sobie i nie dysponujemy żadnymi wskazówkami co do wykonania misji. Nie działa również tryb ”instynktu”, ułatwiający nam rozeznanie się w sytuacji i otoczeniu.
Tryb ten, przypominający „wizję detektywa”, znaną z gier Batman Arkham, aktywowany jest za pomocą jednego przycisku, dzięki któremu zobaczymy wyraźniej oponentów, którzy zostaną oznaczeni kolorem, ich przewidywane drogi patrolów, a także miejsca i przedmioty, pomagające nam w wykonaniu misji. W zależności od trudności, możemy używać go bez przerwy, czekać aż się zregeneruje lub wykorzystywać go tylko w awaryjnych sytuacjach, bowiem maksymalny czas jego funkcjonowania będzie ustalony z góry.
Poziomy trudności w Hitman: Rozgrzeszenie (oparte na wersji preview, deweloperzy mogą wprowadzić jeszcze drobne korekty):
Łatwy
Wykorzystując brutalną siłę jesteśmy w stanie wyjść cało z prawie każdej sytuacji, a przeciwnicy nie dorastają nam do pięt.
- Gracze mogą aktywować dodatkowe checkpointy
- Wskaźnik trybu ”instynktu” regeneruje się
- W trakcie wykorzystywania „instynktu” będziemy otrzymywać wskazówki
- Wrogowie reagują znacznie wolniej na nasze działania niż normalnie
Normalny
Pozostanie w cieniu może okazać się wyzwaniem, w tym przypadku zawsze możemy liczyć na otwartą wymianę ognia.
- Gracze mogą aktywować dodatkowe checkpointy
- Wskaźnik trybu ”instynktu” nie regeneruje się
- W trakcie wykorzystywania „instynktu” będziemy otrzymywać wskazówki
- Normalny czas reakcji przeciwników i AI
Trudny
W trakcie misji napotkamy więcej wrogów niż normalnie, będą posiadać również lepszy czas reakcji i w trakcie walki mogą przyprawić nas o ból głowy.
- Gracze mogą aktywować dodatkowe checkpointy
- Wskaźnik trybu ”instynktu” nie regeneruje się i spada kiedy jest używany
- W trakcie wykorzystywania „instynktu” nie będziemy otrzymywać wskazówek
- Dodatkowi przeciwnicy, wszyscy dysponujący szybkim czasem reakcji i lepszym AI
Ekspercki
Każda minuta spędzona w misjach, w których często nie wystrzelimy żadnej kuli, jest walką o przetrwanie. Tryb dla graczy lubiących wyzwanie i nie bojących się podchodzić wielokrotnie do kolejnych zadań.
- Gracze nie mogą aktywować dodatkowych checkpointów
- Wskaźnik trybu ”instynktu” nie regeneruje się i spada kiedy jest używany
- W trakcie wykorzystywania „instynktu” nie będziemy otrzymywać wskazówek
- Maksymalna liczba przeciwników, którzy dysponują najszybszym czasem reakcji
Weteran
Aby osiągnąć sukces musimy w pełni poznać nasze otoczenie, przedmioty, zapamiętać ścieżki poruszania się wrogów itd. Nawet tak kompleksowe przygotowanie może jednak nie pomóc jeżeli popełnimy mały błąd.
- Brak jakiejkolwiek pomocy i wskazówek oraz trybu „instynktu”
- Brak widocznego interfejsu. Na ekranie znajdować będzie się tylko celowniczy krzyżak
- Maksymalna liczba przeciwników, którzy dysponują najszybszym czasem reakcji
Gra Hitman: Rozgrzeszenie dostępna będzie w podwójnej – polskiej (dubbing) i angielskiej wersji językowej na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Premiera tytułu będzie miała miejsce pod koniec listopada, jego rodzimym dystrybutorem jest firma Cenega.
- Kontrakty w Hitman: Rozgrzeszenie - jeden cel, wiele sposobów
- Hitman: Rozgrzeszenie na E3 2012 - sprawdzamy w akcji nowe zlecenia Agenta 47