autor: Marcin Skierski
Peter Molyneux zapowiada Fable: The Journey na Kinecta
Peter Molyneux z LionHead Studios na konferencji prasowej Microsoftu w Los Angeles zapowiedział Fable: The Journey. Jest to nowa odsłona znanej serii gier cRPG, która tym razem zmieni nieco swoje oblicze i zostanie przygotowana z myślą o kontrolerze Kinect.
Peter Molyneux z LionHead Studios na konferencji prasowej Microsoftu w Los Angeles zapowiedział Fable: The Journey. Jest to nowa odsłona znanej serii gier cRPG, która tym razem zmieni nieco swoje oblicze i zostanie przygotowana z myślą o kontrolerze Kinect.
Akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby, a rozgrywka najbardziej przypomina rasowe „celowniczki”, w których rola gracza ogranicza się zazwyczaj do strzelania w nadchodzących przeciwników (postać porusza się sama). Trzymając rękę na wysokości barku, załadujemy czar – wyciągając ją przed siebie, użyjemy magii na wybranym stworze.
W trakcie rozgrywki pojawią się też bardziej rozbudowane mechanizmy sterowania. Przykładowo, pocierając obie dłonie o siebie imitujemy proces rozpalania ognia, który możemy nakierować na naszych adwersarzy. Gdy podejdą zbyt blisko, wtedy rozpoczniemy walkę wręcz, wykonując szybkie wymachy przed telewizorem.
Na konferencji zaprezentowana została również sekwencja jazdy wozem. Koniem kierujemy wyciągając przed siebie ręce w sposób, w jaki byśmy trzymali lejce. Mocnymi szarpnięciami zmuszamy go do galopu, a przyciągając jedną z dłoni do siebie wywołujemy skręt w wybraną stronę.
Przy okazji ujawniono zwiastun zapowiadający zbliżający się koniec Albionu. Na filmie pojawia się nawet śmiercionośny dym próbujący dopaść naszych bohaterów. Skojarzenia z podobnym motywem w serialu Lost: Zagubieni nasuwają się same. Wszystko wskazuje na to, że znana nam dotychczas kraina będzie wyglądać nieco inaczej niż w poprzednich częściach.
Studio LionHead wypuściło kilka screenów promujących Fable: The Journey. Gra działa na silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu prezentuje się naprawdę ładnie, jednocześnie nie tracąc wiele ze swojego bajkowego designu. Póki co, nie ujawniono daty premiery tej ekskluzywnej dla Xboksa 360 produkcji.