autor: Michał Kułakowski
Premiera PlanetSide Arena na PC przesunięta. Twórcy szykują wersję na PS4
Premiera sieciowej strzelanki PlanetSide Arena została przesunięta na lato tego roku. Twórcy ogłosili bowiem, że przygotowują konsolowy port tytułu na PlayStation 4, który zadebiutuje równocześnie z wersją na komputery PC.
PlanetSide Arena to zupełnie nowa sieciowa strzelanka, oferująca rozgrywkę w kilku wariantach zabawy, w tym w popularnym battle royale. Tytuł jest spin-offem serii PlanetSide, która narodziła się ponad piętnaście lat temu. Twórcy ze studia Daybreak Game Company zapowiedzieli produkcję pod koniec grudnia ubiegłego roku. Tytuł miał pierwotnie wystartować 29 stycznia, ale niedawno data ta została zmieniona na marzec. Dziś dowiadujemy się, że debiut ulegnie ponownemu opóźnieniu, które wynikło ze zmiany planów dewelopera. Wraz z wersją PC gra pojawi się teraz także na konsoli PlayStation 4. Premiera obu wyznaczona została na lato tego roku. Warto zaznaczyć, że w ramach przeprosin twórcy oferują w tej chwili możliwość zwrotu pieniędzy wszystkim fanom, którzy zdecydowali się na zamówienia przedpremierowe na Steamie.
Przypomnijmy, że PlanetSide Arena zaoferuje możliwość zabawy na dużej mapie o rozmiarach 8 na 8 kilometrów, którą przemierzamy pieszo, w różnego rodzaju pojazdach lub przy użyciu odrzutowych plecaków. Rozpoczynając mecz, wybieramy jedną z trzech klas postaci. Każda z nich posiada unikalne zdolności aktywne i pasywne. W trybie Massive Clash zmierzą się ze sobą dwie drużyny, w których skład wchodzić może maksymalnie aż 250 osób. Klasyczne stuosobowe bitwy battle royale będą dostępne natomiast w wersji przeznaczonej zarówno dla samotnych graczy, jak i dla drużyn. Autorzy chcą też po premierze wprowadzić bardziej tradycyjne tryby zmagań, takie jak Capture the Flag, Team Deathmatch czy Search and Destroy.