autor: Bartosz Świątek
Path of Exile 2 - nowe bronie i lokacje na długim gameplayu
Studio Grinding Gear Games podzieliło się nowym trailerem oraz filmem prezentującym rozgrywkę w PoE 2. Materiały przedstawiają m.in. nowe rodzaje broni.
W SKRÓCIE:
- w sieci pojawił się nowy trailer i gameplay z PoE 2;
- materiały skupiają się na drugim akcie gry i przedstawiają m.in. miejsce akcji oraz nowe typy broni – kusze i włócznie;
- Path of Exile 2 nie ukaże się w tym roku;
- gra zapewne pominie konsole poprzedniej generacji i ukaże się wyłącznie na PC, PS5 i Xboksie Series X/S. Możliwa jest też implementacja funkcji cross-play.
Twórcy Path of Exile 2 – studio Grinding Gear Games – podzielili się kolejnym zwiastunem oraz obszernym, blisko dwudziestominutowym gameplayem ze swojego dzieła. Dzięki udostępnionym materiałom poznaliśmy szereg nowych informacji na temat kontynuacji jednego z najlepiej przyjętych hack’n’slashów na rynku.
Path of Exile 2 – drugi akt i nowe rodzaje broni
Obydwa filmy przedstawiają drugi rozdział kampanii fabularnej (łącznie ma ich być siedem), który rozgrywa się w pustynnej krainie zamieszkiwanej przez nomadyczne plemiona.
Na gameplayu widzimy m.in. nowy typ broni – włócznie oraz kusze. Te pierwsze oferują sporą mobilność (możemy wykonać błyskawiczny „dash”, by zaszarżować wrogów lub uniknąć zagrożenia) połączoną z dużym zasięgiem i dostępem do zamaszystych ataków raniących całe grupy wrogów oraz błyskawicznych, punktowych pchnięć służących do eliminowania pojedynczych potworów. Włóczni można też używać z dystansu, np. rażąc wrogów płonącymi lub naelektryzowanymi pociskami.
Z kolei kusze pozwalają graczom korzystać z kilku rodzajów bełtów o odmiennym zastosowaniu - np. przebijających pancerz, zapalających czy zamrażających. Co więcej, używając ich odpowiednio możemy zwiększyć efektywność (na filmie wspomniano np. o strzelaniu amunicją przebijającą do zamrożonych wrogów).
PoE 2 – zmiany w systemie klejnotów i piękna oprawa
Warto też odnotować, że rozgrywka ma dość nieliniowy charakter – po rozpoczęciu aktu otrzymujemy kilka zadań, ale to od nas zależy, w jakiej kolejności będą wykonywane. Gameplay pokazuje też, jak będzie wyglądał zmieniony system klejnotów – sloty na te ostatnie zostały oddzielone od pancerza, by umożliwić graczom korzystanie z nowego ekwipunku bez obligatoryjnej wizyty w mieście w celu „przepakowania” wszystkich umiejętności.
Świetne wrażenie sprawia również oprawa graficzna – warto zwrócić uwagę na animacje potworów i ich ataków (np. pajęcze sieci, które rozciągają się w bardzo naturalny sposób, gdy gracz oddala się od miejsca, w którym został spętany, czy potwory, które ukrywają się pod kamieniami). Imponujący jest też poziom szczegółowości przeciwników (przykładowo ciała wrogów pokonanych z użyciem ognia są spopielone). Co więcej, wrogowie częściej wchodzą w interakcje z otoczeniem (jeden z bossów potrafi na przykład niszczyć elementy sklepienia, próbując zwalić je na głowę postaci gracza – możemy uniknąć takiego losu trzymając się miejsc oświetlonych przez słońce, nad którymi już nie ma skał).
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Path of Exile 2 na pewno nie ukaże się w tym roku. Wiele wskazuje też na to, że produkcja trafi tylko na pecety i konsole obecnej generacji (PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S), pomijając starsze platformy (wydania dedykowane PlayStation 4 i Xboksowi One zapewne zostaną skasowane). Studio Grinding Gear Games rozpatruje również dodanie do swojego dzieła funkcji cross-play.