Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2015, 12:20

autor: Adrian Werner

Paladins: Champions of the Realm nową sieciową strzelanką od autorów Smite

Autorzy Smite, czyli pracownicy studia Hi-Rez, zapowiedzieli grę Paladins: Champions of the Realm - sieciową strzelankę fantasy wzbogaconą elementami karciankowymi.

Znany z popularnej gry MOBA Smite zespół Hi-Rez Studios zapowiedział swój kolejny projekt. Okazała się nim nastawiona na potyczki wieloosobowe strzelanka Paladins: Champions of the Realm. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Tytuł oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami, tak jak wszystkie poprzednie gry tych twórców. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku, ale na razie autorzy nie są jeszcze gotowi podać bardziej konkretnej daty. W planach jest przeprowadzenie długiej bety, której przebieg ukształtuje wiele elementów finalnego produktu. Osoby chcące wziąć udział w testach powinny udać się na oficjalną stronę projektu, gdzie mogą dokonać rejestracji.

Akcja osadzona zostanie w świecie fantasy, którego kształt będzie jednak trochę odbiegał od tego, co standardowo otrzymujemy w większości gier. W stworzonej przez studio Hi-Rez krainie istnieje bowiem zaawansowana technologia, w tym karabiny i pojazdy, ale wszystkie zdobycze techniki napędzane są magią.

Gra skoncentruje się na sieciowych bitwach pomiędzy niewielkimi grupami graczy. Do wyboru będzie spory zestaw bohaterów, pełniących de facto rolę klas. Każdy z nich posiadać ma własne uzbrojenie i wyposażony zostanie w cztery unikalne umiejętności specjalne. Dwie z nich będą typowo bojowe, np. wystrzelenie potężnej kuli energii lub ustawienie automatycznej wieżyczki strażniczej. Trzecia zwiększy możliwości ruchowe postaci, a czwarta zdolność polegać ma na przywołaniu pojazdu lub pełniącego rolę wierzchowca zwierzęcia.

Bitwy toczone będą w szybkim tempie, ale autorzy projektują całość tak, aby nawet nowicjusze mogli się dobrze bawić. Mapy mają być duże i większość ich powierzchni stanowić będą otwarte przestrzenie. W potyczkach wezmą udział dwie, maksymalnie sześcioosobowe grupy graczy. Podstawowym trybem zabawy ma być Oblężenie (ang. Siege), w ramach którego będziemy przejmowali kontrolę nad lokacjami. Zajęcie odpowiedniej ich ilości spowoduje, że na polu bitewnym pojawi się maszyna oblężnicza, która rozpocznie atak na bazę wrogów. Oczywiście, tę machinę trzeba będzie cały czas osłaniać, gdyż inaczej rywale w szybkim tempie przerobią ją na złom.

Dodatkową atrakcją mają być elementy karciankowe, które pełnić będą tutaj rolę znanych z innych FPS-ów perków. Podczas zabawy gracze będą gromadzili karty, których zagranie spowoduje np. przywołanie czegoś na mapę, włączenie jakiegoś bonusa czy utrudnienie życia rywalom. Sami dobierzemy skład naszej talii przed meczem, a następnie z niej wylosowane zostaną trzy karty, które zabierzemy ze sobą na bitwę.

  1. Paladins – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej