Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 maja 2017, 10:20

Paladins: Champions of the Realm ma ponad 11 milionów graczy

Studio Hi-Rez poinformowało o liczbie osób grających w strzelankę Paladins: Champions of the Realm. W ciągu 8 miesięcy od rozpoczęcia otwartej bety z produkcją zapoznało się ponad 11 milionów graczy, w tym 2 miliony w ramach trwających od niedawna testów na konsolach.

Pierwsza połowa 2017 roku okazała się całkiem pomyślna dla twórców Paladins: Champions of the Realm. Projekt amerykańskiego studia Hi-Rez trafił do Wczesnego Dostępu Steam jeszcze pod koniec 2016 roku i po początkowych kontrowersjach zdołał przyciągnąć ogromną liczbę zainteresowanych. Dowodem na to nie tylko gigantyczna liczba recenzji na platformie firmy Valve (w chwili pisania tekstu ponad 105 tysięcy), lecz także niedawne oświadczenie dewelopera. Hi-Rez Studios opublikowało wiadomość w serwisie Reddit, według której w Paladins zagrało ponad 11 milionów graczy. Większość z nich to posiadacze komputerów osobistych, niemniej otwarte beta-testy na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 również cieszą się sporą popularnością (na ten moment z grą zapoznały się 2 miliony użytkowników konsol). Warto dodać, że nie uwzględniono tu graczy z Chin, gdzie trwają zamknięte testy na specjalnie wydzielonych serwerach.

Ponad 11 milionów graczy przetestowało sieciową strzelankę Hi-Rez Studios. - Paladins: Champions of the Realm ma ponad 11 milionów graczy - wiadomość - 2017-05-24
Ponad 11 milionów graczy przetestowało sieciową strzelankę Hi-Rez Studios.

Wynik Paladins nieco blednie w porównaniu z rezultatem konkurencyjnego Overwatch, które według ostatniego raportu przyciągnęło 30 milionów graczy. Niemniej jak na produkcję mimo wszystko nieznanego szerzej zespołu jest to ogromny sukces, wynikający w równej mierze z przyzwoitej jakości samej gry (ponad 86% ze 105 tysięcy recenzji użytkowników na Steamie jest pozytywnych), jak i obranego modelu dystrybucji (free-to-play). Jak na ironię, wspomniane wcześniej kontrowersje, dotyczące rzekomego podobieństwa Paladins do dzieła firmy Blizzard, również pomogły w wypromowaniu gry – większość tekstów branżowych w taki czy inny sposób przywoływała Overwatch w tekstach poświęconych dziełu Hi-Rez Studios, nie wyłączając naszego serwisu.

Powodzenie tytułu pozwoliło twórcom na powiększenie zespołu, co przełożyło się na częstsze aktualizacje (według komunikatu wypuszczane co dwa tygodnie), w ramach których w minionych pięciu miesiącach wprowadzono m.in. sześciu bohaterów, dwie mapy oraz eksperymentalne tryby rozgrywki (w tym starcia PvE oraz Przetrwanie). Ujawniono też dalsze plany rozwoju gry, obejmujące dodanie tła fabularnego, poprawki błędów oraz – rzecz jasna – kolejnych czempionów (po dwóch co trzy aktualizacje), ale również modyfikacje rozgrywki. Na razie nie zdradzono konkretów, lecz najwyraźniej spore zmiany dotkną tryb rankingowy, skoro w wiadomości wspomniano o wprowadzeniu „Ranked 2.0”. Niestety, ponownie nie pokuszono się o podanie choćby przybliżonej daty premiery pełnej wersji Paladins.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej