autor: Szymon Liebert
Overhaul Games chce widoku z góry w Baldur’s Gate 3
Współzałożyciel firmy Beamdog i studia Overhaul Games powiedział, że Baldur’s Gate 3, o ile kiedykolwiek powstanie, zachowa izometryczne ukazanie akcji. Deweloper nie potwierdził żadnych konkretnych planów odnośnie kontynuacji serii, ale przyznał, że o niej dyskutuje.
Baldur’s Gate 3, o ile powstanie, będzie korzystał z nowej technologii – napisał Trent Oster, dyrektor kreatywny odświeżonych wersji pierwszej i drugiej części serii, które tworzy firma Beamdog i studio Overhaul Games. Deweloper zaznaczył, że obecne plany nie mają nic wspólnego z Black Hound, czyli niedoszłą trzecią odsłoną Baldur’s Gate (zaczętą przez Black Isle Studios). Oster zapewnił też, że ewentualna gra zachowa klasyczny sposób prezentacji wydarzeń.
„Jeśli mielibyśmy zrobić grę Baldur’s Gate 3 lub Baldur’s Gate Next, jak zwykle określamy projekt, zachowa ona izometryczny widok z góry. Wykorzystamy technologię wspierającą takie rozwiązanie” – przekazał Oster. Warto zauważyć, że deweloper mówi o projekcie tylko w kategoriach teoretycznych. Z jego wpisów wynika jednak, że studio nie boi się podjąć kontynuacji serii, ale teraz woli skoncentrować się na dokończeniu aktualnych spraw.
Obecnie Overhaul Games finalizuje prace nad odświeżoną wersją pierwszego Baldur’s Gate, a później zajmie się „dwójką”. Skala tych projektów jest niewielka – nawet mimo faktu, że deweloper doda do gry nową zawartość. Trudno więc powiedzieć, czy będzie w stanie rozpocząć pracę nad pełnoprawnym trzecim Baldur’s Gate. Być może w temacie powie coś Interplay, który wskrzesił studio Black Isle i ogłosił, że zajmie się ono starymi markami.
Baldur’s Gate: Enhanced Edition będzie odświeżoną wersją klasyka sprzed lat, wzbogaconą o nową zawartość i liczne poprawki. Gra doczeka się polskiej wersji językowej (być może nie w dniu premiery) oraz wydania pudełkowego. Tytuł trafi do sprzedaży 18 września tego roku. Na pecetach będzie dostępny na platformie Beamdog.