Oświadczyny na 1-bitowej konsoli, to uroczy pomysł byłego dewelopera Sea of Thieves
Były deweloper Sea of Thieves wpadł miał ciekawy pomysł na oświadczyny. Prosta gra ukrywała pytanie dla jego wybranki, a mężczyzna miał plan zapasowy na wypadek odmowy.
Motywacją do programowania nie musi być potrzeba zarabiania dużej ilości pieniędzy lub utrata pracy z powodu pękającej bańki na przełomie 2023 i 2024 roku. Aaron „Pikaaroon” Leigh postanowił wykorzystać niewielką konsolę Playdate, żeby oświadczyć się swojej wybrance przy pomocy gry, którą specjalnie przygotował na tę okazję. Odmowa nie wchodziła w grę.
Oświadczyny prawdziwego gracza i dewelopera
Na swoim koncie X (dawniej Twitter) Aaron Leigh pochwalił się, że na początku trwającego tygodnia, oświadczył się swojej dziewczynie, a ta je przyjęła. To jednak nietypowy sposób, w jaki deweloper wszystko przygotował, najbardziej zwraca uwagę. Na okazję przygotował prostą grę, którą zatytułował Love Letter. Rozgrywka polega na dostarczeniu listów oznaczonych literą do odpowiednich skrzynek pocztowych.
Każda poprawnie przesłana wiadomość zwiększała licznik punktów oraz czasu. Legh zdradził, że to wszystko było tylko zmyłką. Po przejściu gry pojawiało się pytanie „Wyjdziesz za mnie?” z dwiema odpowiedziami: „Tak” i „Nie”. Partnerka teoretycznie miała szansę odmówić. Mężczyzna jednak przygotował się na taką ewentualność:
Gdyby wybrała „Nie”, pojawiłoby się dodatkowe pytanie „Jesteś pewna?”, a potem zapętliłoby się do pierwszego pytania!
Prace nad grą zajęły około sześciu miesięcy i projekt kilkukrotnie zmieniał swój format. Ostateczna wersja pokazuje, że czasami najprostsza metoda jest tą najskuteczniejszą, ponieważ Love Letter jest szybką grą, której całość dobrze łączy się z oświadczynami. Aaron Leigh nie był jednak sam i społeczność Playdate wspierała go w pracach nad grą-oświadczynami, ponieważ w przypadku kodowania jest jeszcze nowicjuszem.
Na forum deweloperów Playdate można zapoznać się z wątkiem dotyczącym Love Letter. Na przełomie września i października 2023 roku Leigh miał kilka kłopotów ze swoją grą i otrzymał kilka cennych wskazówek, które pomogły stworzyć produkcję, o której usłyszało znacznie więcej osób, niż mógł się spodziewać.