Ostatnia nadzieja fanów serii Electronic Arts, którzy dotąd się łudzili, legła w gruzach. Nowy skate będzie wymagał bycia zawsze online
Twórcy gry skate. powracają z nowymi szczegółami. Deweloperzy z Full Circle potwierdzili, że produkcja wymagać będzie stałego połączenia z Internetem oraz że zadebiutuje we wczesnym dostępie w 2025 roku.

Studio Full Circle przypomniało fanom o grze skate. (wcześniej znanej jako Skate 4) i w nowej serii wpisów deweloperskich o nazwie „The Grind” ujawniło szczegóły dotyczące jej premiery oraz modelu rozgrywki. Najważniejszą informacją dla graczy może być to, że tytuł ten nie będzie grywalny w trybie offline – stałe połączenie z Internetem ma być wymagane niezależnie, czy zechcemy bawić się samotnie, czy z innymi.
W ramach przypomnienia – skate. to czwarta odsłona serii symulatorów jazdy na deskorolce od Electronic Arts, tworzona jako produkcja free-to-play przez studio Full Circle. Marka Skate zadebiutowała w 2007 roku, a nowa część została oficjalnie zapowiedziana w czerwcu 2020 roku. Za sterami projektu stoi Daniel McCulloch – były menedżer Xbox Live i wieloletni pracownik Microsoftu.
Jak tłumaczą twórcy, decyzja o konieczności stałego połączenia z Internetem wynika z założeń projektowych – skate. ma być stale rozwijającym się, żywym światem, z dynamicznymi wydarzeniami, zmianami w otoczeniu i aktywnościami społecznościowymi. Dlatego we wspomnianym wpisie – The Grind: Vol. 1 – w sekcji Q&A, deweloperzy następująco odpowiedzieli na pytanie, czy gra będzie zawierała tryb offline:
Prosta odpowiedź – nie. Gra i miasto zostały zaprojektowane jako żyjący, tętniący życiem, masowo wieloosobowy sandbox deskorolkowy, który jest zawsze online i ciągle się rozwija. […] Aby zrealizować naszą wizję deskorolkowego świata, gra zawsze będzie wymagać połączenia. Prawdopodobnie nie jest to dużym zaskoczeniem, jeśli uczestniczyliście w naszych testach.
W tym samym materiale potwierdzono także, że premiera skate. we wczesnym dostępie nadal planowana jest na 2025 rok. Produkcja ma być rozwijana w ścisłej współpracy ze społecznością graczy. Jej debiut będzie traktowany jako początek długofalowego procesu, w ramach którego do gry będą dodawane nowe funkcje, usprawnienia oraz zawartość.
Deweloperzy ogłosili również, że skate. otrzyma funkcję cross-play, a gracze, którzy w trakcie playtestów wydali realne pieniądze na walutę w grze, otrzymają ją z powrotem przy starcie wczesnego dostępu.