Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2025, 20:59

autor: Michał Harat

Ostatnia nadzieja fanów serii Electronic Arts, którzy dotąd się łudzili, legła w gruzach. Nowy skate będzie wymagał bycia zawsze online

Twórcy gry skate. powracają z nowymi szczegółami. Deweloperzy z Full Circle potwierdzili, że produkcja wymagać będzie stałego połączenia z Internetem oraz że zadebiutuje we wczesnym dostępie w 2025 roku.

Źródło fot. Full Circle.
i

Studio Full Circle przypomniało fanom o grze skate. (wcześniej znanej jako Skate 4) i w nowej serii wpisów deweloperskich o nazwie „The Grind” ujawniło szczegóły dotyczące jej premiery oraz modelu rozgrywki. Najważniejszą informacją dla graczy może być to, że tytuł ten nie będzie grywalny w trybie offline – stałe połączenie z Internetem ma być wymagane niezależnie, czy zechcemy bawić się samotnie, czy z innymi.

W ramach przypomnienia – skate. to czwarta odsłona serii symulatorów jazdy na deskorolce od Electronic Arts, tworzona jako produkcja free-to-play przez studio Full Circle. Marka Skate zadebiutowała w 2007 roku, a nowa część została oficjalnie zapowiedziana w czerwcu 2020 roku. Za sterami projektu stoi Daniel McCulloch – były menedżer Xbox Live i wieloletni pracownik Microsoftu.

Jak tłumaczą twórcy, decyzja o konieczności stałego połączenia z Internetem wynika z założeń projektowychskate. ma być stale rozwijającym się, żywym światem, z dynamicznymi wydarzeniami, zmianami w otoczeniu i aktywnościami społecznościowymi. Dlatego we wspomnianym wpisie – The Grind: Vol. 1 – w sekcji Q&A, deweloperzy następująco odpowiedzieli na pytanie, czy gra będzie zawierała tryb offline:

Prosta odpowiedź – nie. Gra i miasto zostały zaprojektowane jako żyjący, tętniący życiem, masowo wieloosobowy sandbox deskorolkowy, który jest zawsze online i ciągle się rozwija. […] Aby zrealizować naszą wizję deskorolkowego świata, gra zawsze będzie wymagać połączenia. Prawdopodobnie nie jest to dużym zaskoczeniem, jeśli uczestniczyliście w naszych testach.

W tym samym materiale potwierdzono także, że premiera skate. we wczesnym dostępie nadal planowana jest na 2025 rok. Produkcja ma być rozwijana w ścisłej współpracy ze społecznością graczy. Jej debiut będzie traktowany jako początek długofalowego procesu, w ramach którego do gry będą dodawane nowe funkcje, usprawnienia oraz zawartość.

Deweloperzy ogłosili również, że skate. otrzyma funkcję cross-play, a gracze, którzy w trakcie playtestów wydali realne pieniądze na walutę w grze, otrzymają ją z powrotem przy starcie wczesnego dostępu.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej