Half-Life nabiera rumieńców z ray tracingiem, każdy może to przetestować
Można już pobrać projekt Half-Life 1: Ray Traced. Zgodnie z tytułem to modyfikacja, która wzbogaca pierwszego Half-Life'a o ray tracing.
Ukazała się pierwsza wersja Half-Life 1: Ray Traced, czyli modyfikacji, która dodaje ray tracing do pierwszej części klasycznej serii FPS-ów studia Valve.
Projekt prezentuje się imponująco. Jak staruszek HL wygląda z dynamicznym oświetleniem, możecie obejrzeć na poniższym filmiku.
Standardowo mod uruchamia się bez filtrowania tekstur. Ich rozpikselowane wersje w mojej opinii wyglądają lepiej, ale jeśli nie przypadną Wam one do gustu, to w menu można to zmienić.
Half-Life 1: Ray Traced to najnowszy przykład popularnego ostatnio trendu dodawania ray tracingu do starych gier. To skuteczna metoda wyraźnego ulepszania grafiki i jednocześnie stosunkowo prosta do uzyskania, więc nic dziwnego, że sporo jest takich projektów. Wystarczy wspomnieć Quake 2 RTX czy Portal RTX.
Ray tracing jest bardzo wymagającą technologią, dlatego jego dodawanie do starych gier jest tym bardziej korzystne, że końcowy efekt najczęściej działa dobrze nie tylko na najpotężniejszych pecetach. Oczywiście są od tego wyjątki, takie jak Portal RTX, którego wydajność pozostawia sporo do życzenia, ale w tym przypadku gruntownie ulepszono całą oprawę graficzną, a nie jedynie dorzucono ray tracing do starych modeli i tekstur.