Orkowie w Gothic Remake będą bardziej „ludzcy” niż w pierwowzorze. Bezimienny zapracuje sobie na ich szacunek
Podczas wywiadu z redakcją GRYOnline.pl twórca Gothic Remake – Reinhard Pollice – zdradził, w których miejscach studio Alkimia Interactive zdecydowało się na zmiany względem klasycznej produkcji.
Czekając na premierę Gothic Remake, redakcja GRYOnline.pl miała przyjemność porozmawiać z ekipą twórców odpowiedzialnych za nadchodzącą produkcję. W trakcie rozmowy nie mogło zabraknąć tematu różnic względem oryginału w odświeżonej produkcji.
Szef studia Alkimia Interactive, Reinhard Pollice, zdradził że tworzenie remake’u to „stąpanie po bardzo grząskim gruncie”, ponieważ należy zachować odpowiednią równowagę w kwestii wierności pierwowzorowi, a chęcią przyciągnięcia nowych odbiorców.
Deweloperzy nie zamierzali więc ingerować w główną historię. Zamiast tego „połatali” wątki fabularne, które w „jedynce” z 2001 roku były „nielogiczne, niewyjaśnione do końca”. Ponadto starali się pogłębić wiedzę o niektórych postaciach czy frakcjach.
Jedną z nich są orkowie, w pierwowzorze sprowadzeni głównie do roli wrogów, z którymi wyłącznie się walczyło. Niemniej Xardas stwierdza: „Orkowie to nie zwierzęta, choć wielu ludzi tak właśnie myśli. Ich kultura dorównuje wiekiem naszej”, a Bezimienny korzysta z pomocy dwóch zielonoskórych. Dlatego też w Gothic Remake rasa ta zyska więcej głębi, a gracze otrzymają możliwość lepszego poznania jej przedstawicieli, co ma być związane m.in. ze specjalnymi misjami.
W remake’u rzucimy na nich trochę więcej światła w wielu aspektach – nie tylko tego, jak są pokazywani, ale i jakie interakcje będą z nimi możliwe. Gothic to gra, w której zawsze masz swobodę wyboru – będzie to także dotyczyć stosunków z orkami. W trakcie rozgrywki będziesz mógł sobie zasłużyć na ich szacunek. Już w oryginale mogłeś być przez nich tolerowany, ale teraz pójdzie to o krok dalej – może nie będziesz mógł się do nich przyłączyć, ale za to dowiesz się o nich sporo więcej, a nawet wykonasz parę questów z nimi związanych – tłumaczył Pollice.
Powyższy fragment to jedynie ułamek całej rozmowy z przedstawicielami studia Alkimia Interactive. Pełny wywiad porusza również kwestię mechanik rozgrywki, takich jak crafting czy wspinanie się po skałach. Fani mogą się także dowiedzieć co nieco w kwestii wyborów i ich znaczeń, kobiet w świecie gry, różnych zakończeń questów oraz powiększenia bestiariusza.
Niestety jedyną informacją, której zabrakło podczas rozmowy, jest data premiery Gothic Remake. Ta wciąż pozostaje nieznana. Produkcja ma zadebiutować w przyszłym roku, aczkolwiek ostatnio pojawiły się plotki (które zostały szybko zdementowane), że tytuł ukaże się wraz z ostatnim dniem 2024 r. Gra będzie dostępna na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S.
- Tajemnice powstawania gry Gothic Remake – rozmawiamy z twórcami ze studia Alkimia
- Twórca dubbingu do gry Gothic Remake: „Chcę, żeby gracze poczuli się, jakby założyli ulubione papcie”